۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۲۵۹۳۳
نماینده مردم تربت حیدریه در جمع طلاب:

ترجیح نگاه سیاسی بر صلاح مردم بزرگترین مانع خدمت‌رسانی است

ترجیح نگاه سیاسی بر صلاح مردم بزرگترین مانع خدمت‌رسانی است
زنگنه گفت: ترجیح نگاه سیاسی و خواسته‌های سیاسی بر مردم و صلاح مردم از بزرگ‌ترین موانع خدمت‌رسانی است، تمام کاستی‌ها را می‌توان با افزایش همیاری‌های همگانی برطرف کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محسن زنگنه نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب و فضلای این منطقه، ضمن ارائه گزارشی از رویکردهای مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم عزیز، انقلابی و شریف تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه را موهبت و لطف بزرگ الهی توصیف کرد و اظهار داشت: منطقه تربت‌حیدریه مملو از ظرفیت‌های بزرگی است؛ ظرفیت علمایی و روحانیت تربت‌حیدریه از برجسته‌ترین ظرفیت‌های این منطقه است.

سخنران این نشست میدان‌داری علمای تربت‌حیدریه در برپایی کرسی‌های درس خارج فقه حوزه‌های علمیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و با بیان این که همواره تلاش نموده‌ام تا به‌عنوان نماینده این منطقه در مجلس حضوری مهم و تأثیرگذار داشته باشم، اظهار داشت: در دوره اخیر مجلس شورای اسلامی نسبت به بحث بودجه، حوزه ساختاری و برنامه‌ریزی منطقه تربت‌حیدریه، عنایت خاص و ویژه‌ای شکل‌ گرفته است.

وی عدالت‌ورزی در مصارف بودجه، شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی، بررسی منابع شرکت‌های وابسته به وزارت نفت را از رویکردهای ارزشمند یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دانست و یادآور شد: احیای کسب‌وکارهای مردمی و تسهیل صدور مجوزها، یکی از کارهای عملی و کف میدانی مجلس شورای اسلامی در این دوره است که در راستای شکستن انحصارها و جمع‌آوری امضاهای طلایی صورت‌گرفته است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حوزه خانواده و جوانی جمعیت، ضمن ارائه تسهیلات فرزندآوری و ازدواج، موضوعاتی چون بازار سرمایه موردتوجه قرار گرفته شده است، اظهار داشت: نقش‌آفرین نخبگانی در برنامه هفتم توسعه کشور، امری بسیار مهم و حیاتی است.

زنگنه ضمن ارائه انتقادهایی نسبت به رویه و نگاه معاونت ارزی بانک مرکزی، خاطرنشان ساخت: تمام همت و تلاش خود را بر روی خدمت به مردم و اتمام پروژه‌های بر زمین‌مانده منطقه متمرکز ساخته‌ایم؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از پروژه‌های ناقص منطقه در حال اتمام و ورود به مرحله بهره‌وری است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی از پروژه‌های در شرف افتتاح در منطقه اشاره و با تأکید بر این که به‌جرأت می‌توان گفت، اکنون هیچ پروژه‌ بر زمین‌مانده نداریم، اظهار داشت: خدمت‌رسانی به مردم بهترین تبیین و برجسته‌ترین راهکار ایجاد و تقویت سرمایه اجتماعی است.

وی با بیان این که باید حس مردم نسبت به تلاش مدیران کشور بهبود یابد، تصریح کرد: ترجیح نگاه سیاسی و خواسته‌های سیاسی بر مردم و صلاح مردم، از بزرگ‌ترین موانع خدمت‌رسانی است؛ تمام کاستی‌ها و نقص‌ها را می‌توان با افزایش همیاری‌های همگانی برطرف کرد.

زنگنه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به روند طرح شفافیت مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان ساخت: طرح شفافیت از فرایند بررسی مجلس عبور و در مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌ قربانی نیز در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به روایت «مَن أصعَدَ إلَى اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ أهبَطَ اللّه ُ إلَيهِ أفضَلَ مَصلَحَتِهِ»،اظهار داشت: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند؛ هر كه خداوند را بی‌پیرایه عبادت كند، خداوند متعال برترين مصلحتش را نثار او می‌کند.

نماینده طلاب و فضلای تربت‌حیدریه در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این که بسیاری از تقدیرها و سرنوشت‌ها با عمل ما گره‌خورده است، خاطرنشان ساخت: اگر اعمال ما خالص باشد، مطمئناً نتایج خوبی را برای شخص، خانواده و جامعه در برخواهد داشت.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود نیز ضمن تقدیر از حضور طلاب، اساتید و فضلای تربت‌حیدریه، برای حضور در این جلسه، یادآور شد: امیدواریم این جلسه هم‌اندیشی که دربردارنده بررسی مسائل فرهنگی شهرمان است، با حضور نماینده مردم  تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی مایه خیروبرکت باشد.

حجت‌الاسلام‌ قربانی بر اهمیت برپایی هم‌اندیشی، دورهمی و دیدار طلاب ارجمند با یکدیگر تأکید و بر لزوم ارتقای گستره حضور فرهنگی طلاب و فضلا در عرصه تقویت بنیه‌های فرهنگ دینی منطقه تربت‌حیدریه تصریح کرد.

ارسال نظرات