۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۲۵۹۲۸
رئیس دبیرخانه مشترک حوزه‌ و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد؛

برگزاری همایش تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه

برگزاری همایش تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام مرادخانی گفت: همایش تخصصی وحدت حوزه ودانشگاه با موضوع آثار علمی اجتماعی و راهبردهای عملیاتی سازی تفاهم نامه حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد مرادخانی رئیس دبیرخانه مشترک حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست خبری صبح امروز که در محل جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه که بعد از ظهر ۲۷ آذرماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: الحمدالله در سال‌های گذشته کارهای خوبی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه صورت پذیرفته است.

وی در ادامه افزود: تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه به امضای طرفین رسیده است که تا در زمینه آموزشی، تبلیغی و پژوهشی فعالیت های مناسبی انجام پذیرد.

رئیس دبیرخانه مشترک حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: در راستای وجود ظرفیت هایی که در دانشگاه اسلامی و حوزه‌های علمیه وجود دارد، سلسله نشست‌هایی پیش‌بینی شده است که 3 نشسته آن تا به حال برگزار شده و نشست چهارم آن نیز در تاریخ ۲۷ آذرماه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مرادخانی با اشاره به نشست هایی که در گذشته برگزار شده است، ابراز کرد: در نشست های برگزار شده گذشته، تلاش شده است تا افرادی از حوزه و دانشگاه تعیین شوند و بر اساس موضوعات مرتبط به ارائه مباحث خود بپردازند.

وی در ادامه افزود: در نشست چهارم به آثار علمی اجتماعی و راهبردهای عملیاتی سازی تفاهم‌نامه‌های حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته خواهد شد.

حجت‌الاسلام مرادخانی با اشاره به راهکارهای کاربردی سازی وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت این دو نهاد با توجه به مقتضیاتی که وجود دارند در عرصه‌های مختلف با همدیگر همکاری و همیاری داشته و در موضوعات مختلف و مصادیق گوناگون و حدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود.

وی در ادامه افزود تلاش بر این است که با توجه به تفاهم نامه هایی که بین حوزه و دانشگاه ایجاد شده است پیش بینی شده تا با کارگروهی مرکب از حوزه و دانشگاه کارهای عملیاتی سازی با توجه به ظرفیت‌های کشوری و استانی در این کارگروه‌ها دیده شود.

رئیس دبیرخانه مشترک حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تا به حال جلساتی با نمایندگان حوزه و دانشگاه برگزار شده است تا برای اجرای تفاهم نامه حوزه و دانشگاه هم افزایی و همکاری های لازم صورت بگیرد تا به اهدافی که در زمینه های مختلف در نظر گرفته شده است دست پیدا کنیم که البته با همکاری این دو نهاد این اهداف دست یافتنی و ممکن است.

گفتنی‌ است، همایش تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع آثار علمی اجتماعی و راهبردهای عملیاتی سازی تفاهم نامه حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی در 27 آذر ماه با حضور و سخنرانی آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور و آقای طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مجتمع دارالولایه بلوار انتظار جمکران برگزار می شود.

ارسال نظرات