۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۱۷۶۹۴
دبیر قرارگاه مردمی اربعین مطرح کرد؛

قم عمود اول پیاده روی اربعین/ ستاد مردمی اربعین در قم آماده خدمت رسانی

قم عمود اول پیاده روی اربعین/ ستاد مردمی اربعین در قم آماده خدمت رسانی
قربانی کرم با بیان اینکه قرارگاه مردمی اربعین در قم آماده خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است، گفت: اماکن قم با محوریت مسجد مقدس جمکران پذیرای زوار اربعین است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مهدی قربانی کرم دبیر قرارگاه مردمی اربعین در اولین نشست خبری قرارگاه مردمی اربعین که عصر امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: این قرارگاه در سال 1395 به همت چند تن از جوانان بسیجی و طلاب برای خدمات رسانی بهتر و انسجام بیشتر در پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در شهر قم راه اندازی شد.

وی افزود: از همان روز اول تاکنون تمام هزینه های آن به صورت مردمی و جهادی تامین شده است و در سال اول با وعده غذایی ساده و اسکان در مصلی قم کار خدمت رسانی به زائران اربعین را آغاز کردیم.

قربانی کرم با بیان اینکه 90 هزار و 153 زائر خارجی از کشورهای مختلف در سال 98 از طریق ورود به قم مسیر کربلا را آغاز کردند، ابراز کرد: بیش از 4 هزار و 500 نفر خادمی این مجموعه را برعهده دارند و 114 نفر نیز به عناون مدیر و معاون خدمت رسانی می کنند.

دبیر قرارگاه مردمی اربعین با اشاره به اینکه استان قم رتبه نخست در مواکب شهر عراق را دارد، اظهار کرد: از آنجایی که موکب داری و خدمت رسانی به زائران در کشور عراق اولویت اول جوانان و خیرین عزیز کشورمان می باشد کار را کمی برایمان مشکل می کند، لذا از همه خیرین و جوانان تقاضا دارم به این موکب عزادارن اباعبدالله در شهر قم، اهتمام ویژه‌ای نشان دهند.

وی عمود اول پیاده روی را شهر مقدس قم برشمرد و ادامه داد: براساس برنامه ریزهای صورت گرفته امسال معاونت هماهنگی مواکب به مجموعه اضافه شده و زائران گرامی می توانند در مساجد، مدارس علمی و فرهنگی مشخص شده اسکان گیرند که محوریت اسکان با مسجد مقدس جمکران خواهد بود.

قربانی کرم با بیان اینکه پذیرش در ابتدای ورودی های شهر قم انجام خواهد شد، تصریح کرد: هر زائر ایرانی با ارائه کد ملی چه در هنگام مسیر رفت و چه برگشت می تواند 24 ساعت از خدمات این ستاد در شهر قم استفاده کند همچنین زائران خارجی تا 3 روز از خدمات معنوی و مادی این ستاد بهرمند خواهند شد.

دبیر قرارگاه مردمی اربعین در ادامه با اشاره به تعداد 200 نفری مبلغان در مرزهای ایران و 20 مبلغ بین المللی در عراق، خاطرنشان کرد: مردم عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه ثبت نام خادمی در ستاد مردمی اربعین با شماره تلفن 09903341120 تماس برقرار کرده و جهت نذورات و کمک های خود از طریق شماره کارت 5041721112434007 به نام قرارگاه مردمی اربعین، نزد بانک رسالت اقدام فرمایند.

ارسال نظرات