۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۱۵۱۹۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی، محاسن کلام اهل بیت را برای مردم بیان کنند

متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی، محاسن کلام اهل بیت را برای مردم بیان کنند
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی ارشاد را مقدم بر امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: ارشاد برای افرادی جاهلی است که نیاز به شناساندن و معرفی دین دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی سه شنبه شب در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: در قرآن دو موضوع ارشاد و  امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است.

به گفته وی در قرآن قبل از اینکه بحث امر به معروف و نهی از منکر مطرح شود، بحث ارشاد مطرح شده است.

وی ادامه داد: ارشاد برای افرادی جاهلی است که نیاز به شناساندن و معرفی دین دارند و چنانچه دین را شناختند اما نپذیرفتن در آن زمان است که نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ارشاد را مقدم بر امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: یکی از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و شناساندن دین در داخل و خارج از کشور است، از این رو امام صادق (ع) می‌فرماید، اگر محاسن کلام ما بیان شود مردم پذیرای آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی این فرمایش امام صادق (ع) را باید در اولویت فعالیت‌های خود در داخل و خارج از کشور قرار دهد، اظهار داشت: فرهنگ و ارشاد از ظرفیت بالایی برای انتقال محاسن کلام ائمه اطهار (ع) به مردم ایران و خارج از ایران دارد.

وی کلام ائمه اطهار (ع) به مردم ایران و سراسر دنیا را در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب بعنوان نایب امام زمان (عج) زمینه ظهور امام عصر (عج) فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با بیانیه گام دوم انقلاب ریل گذاری ظهور را انجام داده است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب هفت توصیه دارد که یکی از این هفت توصیه اخلاق و معنویت است که در شرح وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گفته وی اخلاق و معونیت مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب، معرفی فضائل امام زمان (عج) به مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر تبیین فضائل ائمه اطهار (ع) و زدودن رذائل در جامعه ابراز کرد: فضائل، اخلاق، معنویت، قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه در اولویت فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد قرار بگیرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات