۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۷۱۳۳۸۳

پیش نشست علمی همایش ملی آیت الله کوهستانی برگزار می شود

پیش نشست علمی همایش ملی آیت الله کوهستانی برگزار می شود
مازندران - پیش نشست علمی، همایش ملی بزرگداشت آیت الله شیخ محمد کوهستانی(ره) نهم تیر ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، جلسه منتخب کمیته علمی همایش ملی آیت الله شیخ محمد کوهستانی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران برگزار شد.

دکتر حبیب الله حلیمی جلودار، دبیر علمی این همایش با اشاره به این که دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران در طی سال سال های اخیر حدود ده همایش مهم را پشتیبانی کرده است، گفت: معرفی سیره علمی و عملی عالمان بزرگ دینی به جامعه از جمله وظایف مهم مراکز حوزوی و دانشگاهی است.

وی، آیت الله کوهستانی(ره) را شخصیتی برجسته در جهان اسلام معرفی کرد و افزود: برکات این عالم وارسته تنها متعلق به یک منطقه نیست وباید با تلاش علمی به جامعه معرفی شود.

حلیمی بر ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی به منظور ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش تأکید کرد و گفت: باید هر نوشته و اثر مکتوبی که از آیت الله کوهستانی وجود دارد به منظور بهره گیری محققان و پژوهشگران در پایگاه اطلاع رسانی همایش قرار گیرد.

وی با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند معرفی شخصیت های بزرگ دینی است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت معرفی عالمان بزرگ دینی به جامعه جوان امروز بهره گرفته شود.

دکتر نورانی، دبیر اجرایی همایش ملی آیت الله کوهستانی(ره) نیز در این نشست از برگزاری پیش نشست علمی این همایش نهم تیر در مشهد مقدس خبر داد و گفت: این نشست با حضور جمعی از علما و شخصیت های حوزوی و دانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که اختتامیه این همایش ملی آبان ماه برگزار خواهد شد، افزود: تاکنون نیز مقالات ارزشمندی از سوی محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی به دبیرخانه علمی این همایش ارسال شده است.

نورانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که باید پارسایی آیت الله کوهستانی(ره) در جامعه ترویج شود، گفت: این شخصیت برجسته بی شک می تواند الگویی ارزشمند برای جامعه به ویژه طلاب و حوزویان باشد.

وی، آیت الله کوهستانی را شخصیتی کم نظیر در زهد، ساده زیستی، مردم داری و تقوا برشمرد و تصریح کرد: باید این مفاهیم ارزشمند بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

گفتنی است، در ادامه هر یک از حاضران دیدگاه ها و نظرات خود را به منظور تقویت برنامه علمی همایش ارائه کردند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات