۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۰۳۶۷۵
حجت الاسلام گودرزی در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

گزارشی از گردهمایی رابطین مجمع فعالان فرق، ادیان اقوام و مذاهب(مفام)

گزارشی از گردهمایی رابطین مجمع فعالان فرق، ادیان اقوام و مذاهب(مفام)
دبیر علمی جشنواره کتاب سال مفام به تشریح جزئیات برگزاری گردهمایی رابطین مفام در قم پرداخت.

حجت الاسلام علی گودرزی دبیر علمی جشنواره کتاب سال مفام در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به ارائه گزارشی اجمالی از روند برگزاری گردهمایی رابطین مجمع فعالان فرق، ادیان اقوام و مذاهب(مفام) در قم پرداخت و گفت: ایده اصلی تشکیل مفام، جمع کردن جبهه انقلابی در حوزه فرق و ادیان بوده است که ما به مسأله فرق و ادیان نه نگاه انتقادی افراطی و نه نگاه تسامحی و تفریطی را می پذیریم.

وی با اشاره به جزئیات این گردهمایی اظهار کرد: در ابتدای جلسه آقای نعماوی دبیر مفام ضمن خوشآمد گویی به مهمانان محترم، برنامه‌های مفام در سال ۱۴۰۱ را ارائه کرد.

حجت الاسلام گودرزی ادامه داد: سپس برخی از رابطین محترم مفام به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون موضوعات فرق و ادیان در استان خود پرداختند و در پایان جلسه نوبت صبح حجت الاسلام هنرجو توضیحاتی در باب برخی از طرح های کلان مفام بیان کرد.

وی تصریح کرد : در ادامه جلسه حجت الاسلام حاجی آقا زاده از اعضای شورای راهبردی مفام در جمع رابطین به مباحث جریان های انحرافی اشاره ای داشت مبنی بر اینکه در مباحث فرقه ای و جریان های انحرافی، کرامت انسانی را باید اصل قرار دهیم و شیوه برخورد میان فرقه های مختلف، متفاوت است.

حجت الاسلام گودرزی ابراز کرد: وی همچنین تأکید کرد که ما جریان های درون شیعه را نباید با بهائیت یکی بدانیم؛ باید برنامه ریزی برای ارتباط پس از هدایت داشته باشیم و در مواجهه با افراد فرقه‌ای باید اصول را حفظ کنیم و نیازی به ایستادگی بر مواضع فرعی نیست.

ارسال نظرات