۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۰۱۰۹۸
حجت الاسلام حسینی کیا در گفت‌وگو با رسا:

امروز کشورهای قدرتمند جهان مشتاق تعامل با ایران هستند

امروز کشورهای قدرتمند جهان مشتاق تعامل با ایران هستند
نماینده مجلس ضمن اشاره به دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به روسیه و ارتباطش با افول قدرت آمریکا، گفت: امروز کشورهای قدرتمند جهان مشتاق تعامل با ایران مقتدر هستند.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سفر آیت الله رئیسی به روسیه را سفری مقتدرانه قلمداد کرد و گفت: مهمترین نکته ای که از این سفر آشکار شد این بود که جمهوری اسلامی ایران در انزورا نیست و توجه به همسایگان اولویت اصلیش است.

سفر رییس جمهور به مسکو در راستای خنثی سازی تحریم ها

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی سفر رییس جمهور به روسیه ابراز داشت: با این سفر عملا تبادلات مالی تجاری اقتصادی ما افزایش پیدا می‌کند که این مهم یعنی ما در حال خنثی سازی تحریم ها هستیم و همچنین در حوزه گردشگری نیز میان دو کشور تعاملاتی صورت گرفته که به تبعش نتایج اقتصادی این محور را نیز در آینده مشاهده می‌کنیم.

دوران افول آمریکا

حجت الاسلام حسینی کیا در بیان دیگر دستاوردهای سفر رییس جمهور اظهار کرد: دیپلماسی فعال ایران در برقراری ارتباط با کشورهای مختلف جهان، پیام مهمی را به تمام دنیا مخابره کرده است و آن اینکه آمریکا خودش را قدرت مطلق نداند؛ زیرا کشورهای قَدَر و پرقدرت دیگری وجود دارند که مشتاق مذاکره و گفت‌وگو با ایران مقتدر هستند.

وی افزود: ما دیدیم در سفر روسیه از دولت مردان ایرانی به خصوص آقای رئیسی استقبال ویژه ای به عمل آمد که این نشان از جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و قدرت و نفوذ او بین کشورهای دنیا و همسایه دارد.

منافقان داخلی هم زمان با دشمنان خارجی بر کوس حاشیه کوبیدند

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از افرادی که با مطرح کردن مسائل حاشیه ای می‌خواهند اصل سیاست دیپلماسی دولت سیزدهم را تحت الشعاع قرار دهند، ابراز داشت: با رفتن رییس جمهور به روسیه متاسفانه منافقان داخلی همصدا با دشمنان خارجی شروع به هجمه افکنی و شایعه پراکنی کردند چراکه گسترش روابط همه جانبه دو کشور تاثیرگذار بوده است.

اقدامات جهادی از رییس جمهوری جهادگر

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به حضور بلافاصله آیت الله رئیسی در مناطق سیل زده بعد از بازگشت از روسیه، گفت: این قبیل اقدامات همان حرکت جهادی است که از رییس جمهور جهادی انتظار می رود، باید در کنار مردم بود و خیلی صمیمی و خودمانی درددلشان را شنید تا التیامی برای جان های سختی کشیده شود.

وی رصد کردن میدانی کارها و صادر کردن بدون معطلی دستورات را برای یک رییس جمهور جهادگر ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آقای رئیسی این کار را بدون خستگی و با جدیت تمام انجام می دهد به همین دلیل اقداماتش این امیدواری را به همه می‌دهد که او به دنبال حفظ کرامت مردم است و در حوزه خدمت رسانی به آن‌ها از هیچ تلاشی کم نمی گذارد.

ارسال نظرات