۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۹۷۵۳۰
امام جمعه ساری:

آمریکا در رأس جنایتکاران علیه بشریت قرار دارد

آمریکا در رأس جنایتکاران علیه بشریت قرار دارد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: کسانی که متهم به جنایت علیه بشریت هستند نباید از حقوق بشر صحبت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه مازندران با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: خدمات ارزشمند این قشر همواره در اذهان عمومی باقی خواهد ماند.

وی با بیان این که جامعه امروز قدردان زحمات و تلاش های پرستاران است، افزود: خداوند متعال نیز به ارزش این خدمات کاملاً واقف است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که یک بیمار علاوه بر خدمات بهداشتی و دارویی به خدمات معنوی نیز نیازمند است، ادامه داد: یک پرستار باید همراه با خوشگویی، خشرویی، محبت و لبخند به وظایف خود نسبت به بیمار عمل کند این روحیه بیمار تقویت شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در طی سال های اخیر به خدمات و مجاهدت های پرستاران در این دوران سخت اشاره کرد و گفت: پرستاران در خط مقدم دفاع از سلامت مردم قرار داشتند و دارند و در این عرصه مهم به جنگ این ویروس منحوس رفتند و افسران خوبی در حوزه سلامت بودند و متأسفانه جمعی زیادی هم از آنها نیز به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که باید ضمن تجلیل از خدمات و زحمات پرستاران به گرفتاری ها و مشکلات آنها نیز توجه شود، بیان داشت: مسؤولان اگر قول و وعده ای به پرستاران دارند باید هر چه زودتر به آن عمل کنند.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند مسأله فرهنگ حتی از مسائل سیاسی و اقتصادی نیز مهم است، گفت: امروز در حوزه اقتصادی نیز اگر بخواهیم از مشکلات رهایی پیدا کنیم باید به مسأله فرهنگ توجه کنیم.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود از وجود انحصار طلبی ها در برخی مسائل انتقاد کرد و افرود: با توجه به پایین بودن سرانه وجود پزشک در کشور در مقایسه با جهان، نباید با عدم پذیرش پزشک و جذب آنها بستری برای مهاجرت این قشر به سایر کشورها فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که این که دارو، صنعت فولاد، خودرو سازی و نهاده های دامی در انحصار یک عده و یا گروه خاصی باشد معنی ندارد، ادامه داد: انحصار طلبی در این مسائل فرهنگ درستی نیست.

وی در بخش پایانی سخنان خود به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه امروز بزرگترین جنایت کاران جهان بیشترین ادعای انسانی دوستی را دارند، گفت: این کشورها دم از حقوق بشر می زنند، اما بزرگترین جنایت ها را نیز مرتکب شده اند.

امام جمعه ساری با بیان این که کسانی که متهم به جنایت علیه بشریت هستند نباید از حقوق بشر صحبت کنند، ادامه داد: ملت ایران این جنایت کاران را می شناسد و امروز هم رأس همه جنایتکاران آمریکای خبیث است./950/پ201/

ارسال نظرات