۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۹۱۵۸۲

مراسم بزرگداشت آیت‌الله رجایی در قم برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت آیت‌الله رجایی در قم برگزار می‌شود
مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله سیدمحمد رجایی در مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله سید محمد رجایی از اساتید حوزه علمیه در قم برگزار می‌شود.

این مراسم امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در چهار راه بازار برگزار می‌شود، همچنین مراسم زنانه نیز از ساعت 15 الی 17:30 در مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در خیابان دورشهر برگزار می شود.

گفتنی است؛ آیت‌الله سید محمد رجایی ششم مهرماه به دلیل ایست قلبی به لقاءالله پیوست و پیکر این عالم ربانی در حرم کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده شد.

گفتنی است، آیت‌الله سید محمد رجایی فرزند برومند آیت‌الله آقای حاج سید محمدباقر رجایی الموسوی (ره) از شاگردان میرزای نائینی و از علمای طراز اول اصفهان و وکیل تام‌الاختیار آیت‌الله آقا سید ابوالحسن اصفهانی در سال 1310 شمسی در اصفهان دیده به جهان گشود.

ازجمله آثار علمیِ چاپ‌شده ایشان می‌توان به دوره‌ی فقه استدلالی با عنوان المسائل الفقهیه (عربی)، دوره‌ی اصول با عنوان منهاج الاصول (عربی)، دوره ی تفسیر قرآن (عربی)، المنهج‌ القویم فی اثبات الامامه من الذکر الحکیم (عربی و ترجمه‌شده به زبانهای مختلف)، مجموعه‌های کلامی اعتقادی در موضوع پاسخ به شبهات، دفاع از امامت و ولایت و به‌ویژه مرزبانی از ولایت ولی‌الله الاعظم حضرت ولی‌عصر (عج) و… اشاره کرد.

غیرت دینی آن مرحوم در مسئله اعتقادات و دفاع از مذهب حقه جعفری، اسوه‌ای حسنه برای سربازان امام زمان (عج) بود، این عالم ربانی همواره در مقابل شبهات اقدام جدی کرده و مسامحه‌کاری با منحرفین از ولایت را خیانت به مذهب حقه جعفری می‌دانستند.

ارسال نظرات