۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۸۷۵۹۵

حوزه های علمیه از فضای گفتمان به فضای تولید و انتشار وارد شوند

حوزه های علمیه از فضای گفتمان به فضای تولید و انتشار وارد شوند
حجت الاسلام اسماعیلی گفت: رسانه امروز نقش مربی را برای فرزندان ایفا می کند و اگر متولیان چاره ای نیندیشند به مرور زمان رسانه ها مخاطبان را تربیت می کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی اسماعیلی استاد حوزوی بیان داشت:این یک واقعیت انکار ناپذیر است که سرگرمی و بازی جزئی از شخصیت کودک و نوجوان است، آن هم درفضای زندگی ماشینی و دیجیتالی امروز که فرزندان روزانه ساعات فراوانی از شبانه روز را در فضای گوشی و تبلت و کامپیوتر به سر می برند.

این استاد حوزه علمیه افزود:شاید بتوان گفت رسانه امروز نقش مربی را برای فرزندان ایفا می کند و اگر متولیان امر برای خلوت فرزندان در اینترنت وگوشی و ... چاره ای نیندیشند به مرور زمان رسانه ها آنگونه که می خواهند مخاطبان را تربیت می کنند و زمانی به خود می آییم که کار از کار گذشته و رسوب فکری فرهنگ بیگانه آسیبش را به ذهن و فکر مخاطب گذاشته است.

 فعال عرصه رسانه و پژوهشگر حوزوی اظهار داشت:سال هاست که دغدغه بازی های مخرب و لزوم چاره اندیشی مطرح می شود اما در عمل سهم بازیهای فرهنگی و بومی و مذهبی بسیار ناچیز است.
وی درباره بازی جدید تازه ساخته شده اینگونه مطرح کرد:بازی محنا که قبلا توسط حوزه مجازی طراحی و منتشر شد و همچنین بازی کربلای 61 در همین راستا با امکانات و منابع محدود طراحی شده است .

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان اشاره داشت:امید است مسئولان مربوطه نسبت به نقش حداقلی خود یعنی انتشار بازی در فضای مجازی انجام وظیفه نمایند وحوزه علمیه نیز به عنوان مرکز تولید محتوای فرهنگی باید از فضای گفتمان به فضای تولید و انتشار وارد شود در غیر اینصورت نخواهد توانست پاسخگوی نیازهای نسل جدید باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زهرا. د
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
گفتمان سازی نیازمند تبلیغ و نشر است دیگر..
0
0