۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۸۷۲۲۸
آیت الله مجتهدشبستری در گف‍ت و گو با رسا:

مسؤولان با توزیع داروهای بیماران کرونایی در بازار آزاد برخورد جدی کنند

مسؤولان با توزیع داروهای بیماران کرونایی در بازار آزاد برخورد جدی کنند
نماینده خبرگان بر لزوم بهره گیری از توان داخلی در مقابله با کرونا تأکید کرد و گفت: مسؤولان با توزیع داروهای بیماران کرونایی در بازار آزاد برخورد جدی کنند.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین رهنمودها و هشدارهای رهبر معظم انقلاب در زمینه بسیج همگانی در مقابله با کرونا پرداخت و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تقدیر از خدمات کادر درمان، بر بهره گیری از تمام توان و ظرفیت های داخلی و نیروهای مسلح برای مبارزه با بیماری کرونا تأکید کردند.

وی با بیان اینکه امروز فراگیری مبتلایان کرونا گسترده شده است، افزود: بیماری کرونا بی رحمانه در کشور تاخت و تاز می کند و تعداد روزانه فوتی های کرونا به بیش از 500 نفر رسیده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طبق رهنمود رهبر انقلاب باید واکسیناسیون عمومی تسریع و گسترش یابد، ابراز داشت: واردات واکسن خارجی و تولید واکسن داخلی باید افزایش یابد تا اینکه تمام اقشار مختلف مردم واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه مسؤولان با توزیع داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در بازار آزاد برخورد جدی کنند، اظهار کرد: در برخی داروخانه های کشور داروهای این بیماری کمیاب شده و شاهد تجمع و ازدحام جمعیت در داروخانه ها هستیم، در حالی که در بازار آزاد و با قیمت های گزاف همین داروها فراوان پیدا می شود، که باید مسؤولان وزارت بهداشت جلوی این امر را بگیرند.

آیت الله مجتهدشبستری بر ضرورت همکاری نیروهای نظامی در کمک به کادر درمان در پیشگیری و کاهش بیماری کرونا در جامعه تأکید کرد و گفت: طبق رهنمودهای رهبر انقلاب باید سپاه و ارتش در توسعه بیمارستان های صحرایی اقدام کنند و بسیج نیز در زمینه مقابله با کرونا ورود مناسب پیدا کند.

وی بر اقامه و برپایی مجالس عزاداری حسینی تأکید کرد و افزود: باید اصول و شیوه نامه های بهداشتی در مجالس عزاداری محرم رعایت شود و مراسمات در فضای باز، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک عزاداران برگزار شود که به فضل الهی به همین گونه بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب بر استمرار کمک های مؤمنامه و مواسات ابراز داشت: امسال نذورات حسینی به صورت کالاهای ضروری یا نقدی در اختیار خانواده های مستمند قرار گیرد.

ارسال نظرات