۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۸۴۰۳۱

لزوم احیا طرح مهندسی فرهنگی

لزوم احیا طرح مهندسی فرهنگی
فرهنگ به معنای عام یک اولویت و به معنای خاص یک اولویت دیگر دارد و باتوجه به اینکه فرهنگ عمومی جامعه در دولت آقای روحانی تخریب شده است باید به این مهم بیشتر پرداخت.

حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیئت علمی موسسه علمی پژوهشی امام خمینی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به اهمیت فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگ به معنای عام یک اولویت و به معنای خاص یک اولویت دیگر دارد و باتوجه به اینکه فرهنگ عمومی جامعه در دولت آقای روحانی تخریب شده است باید به این مهم بیشتر پرداخت.

استاد حوزه با اشاره به بحث مهندسی فرهنگی بیان داشت: طبق دستور رهبر انقلاب این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی در اواخر دولت دهم تدوین و آماده اجرا شد ولی آقای روحانی به بهانه نیاز به کار کارشناسی بیشتر این طرح را به آقای حسام الدین آشنا دادند که کمیته ای برای کارشناسی بیشتر این طرح تشکیل شود و تا پایان دولت هیچ خبری از آن طرح نشد.

وی در ادامه افزود: طرح مهندسی فرهنگی این بود که طبق فرمایش رهبر انقلاب، کار فرهنگی خصوصا در بحث فرهنگ عمومی باید مهندسی شود و هر ارگانی مسئولیتش معلوم باشد و باتوجه به اولویت مذکور باید در شورای انقلاب فرهنگی بررسی شود که اگر نیازی به اصلاح دارد اصلاح شود و در غیر انیصورت زودتر وارد اجرا شود.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی با بیان فرهنگ به معنای خاص ابراز داشت: فرهنگ به معنای خاص خودش به معنای شناخت، باور، بایدها و نبایدها است و باید نسبت به مبانی فرهنگ تلاش خاصی انجام شود که به آموزش پرورش و آموزش عالی برمی گردد که اسلامی سازی علوم انسانی در اولویت های این کار باید باشد که این مهم سهم این دو وزارتخانه است که باید تلاش کنند تا علوم انسانی را اسلامی کنند.

درپایان حجت الاسلام روانبخش خاطرنشان کرد: اگر این کار درست شود و مبانی فکری و اعتقادی درست شود بایدها و نباید های مبتنی بر باورها نیز زمینه اجرائش فراهم می شود و در نتیجه فرهنگ به معنای عام نیز در جامعه قابل اجرا خواهد بود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
هيچ كس چيزى در دل پنهان نداشت جز اين كه خدا آن را در سخنهايى كه ناگهانى از زبان او بيرون آيد و گونه‌هاى چهرۀ او، پديدار گرداند.
0
0