۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۷۰۱۳۹
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

انقلاب و تربیت طلبه انقلابی از دغدغه‌های آیت الله یزدی بود

انقلاب و تربیت طلبه انقلابی از دغدغه‌های آیت الله یزدی بود
اصفهان - حجت الاسلام باطنی شجاعت، ازخودگذشتگی و دلبستگی به انقلاب و ولایت را ویژگی آیت الله یزدی دانست و گفت: آیت الله یزدی دغدغه انقلاب و تربیت طلاب انقلابی داشت.

حجت الاسلام علیرضا باطنی جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ضمن تسلیت رحلت آیت الله محمد یزدی گفت: آیت الله یزدی عاملی فرزانه و مجاهدی نستوه و یار صدیق امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بود، حقیقتا حوزه‌های علمیه با فقدان آیت الله یزدی عزادار شدند.

 

شاکله علمی آیت الله یزدی در اصفهان شکل گرفت

حجت الاسلام باطنی با اشاره به اینکه آیت الله یزدی متولد شهر اصفهان هستند، اظهار کرد: خیابان حضرت ولی عصر(عج) اصفهان مشهور به محله پایین دروازه اصفهان محله پدری آیت الله یزدی است و پدر ایشان مرحوم شیخ علی یزدی از عالمان بنام اصفهان و مورد اعتماد مردم اصفهان بودند و آیت الله یزدی نیز مانند پدرشان مردمی و بی آلایش زندگی کردند.

وی در ادامه افزود: با پاگذاشتن به عرصه علم و فراگیری علوم حوزوی، شاکله علمی آیت الله یزدی در حوزه علمیه اصفهان شکل گرفت و در همان دوران جوانی به قم هجرت کردند و در حوزه علمیه‌ای که ریاست آن با مرحوم آیت الله بروجردی بود در همان دوران جوانی خوش درخشیدند و همواره در حلقه نخست شاگردان و یاران و ارادتمندان امام خمینی بود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه آیت الله یزدی همواره به یاد امام خمینی بودند و آموزه‌های فراوانی از امام خمینی در دوران شاگردی ایشان داشت که برای طلاب بیان می‌کرد، گفت: آیت الله یزدی به امام خمینی عشق می‌ورزید، زندان و تبعید مسأله حل شده‌ای برای این عالم مبارز انقلابی بود و نزدیکان آیت الله یزدی که پیش از انقلاب با ایشان رفت و آمد داشتند بر تأکید آیت الله یزدی به ابلاغ پیام انقلاب اسلامی و امام خمینی به مردم به روشهای مختلف تصریح می‌کردند.

 

تربیت طلبه انقلابی از دغدغه‌های آیت الله یزدی بود

حجت الاسلام باطنی با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری که آیت الله یزدی در مسیر تبلیغ انقلاب اسلامی و مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی متحمل شده بود، تصریح کرد: تبعید به مناطق دور افتاده و فاقد امکانات یکی از مسائلی بود که آیت الله یزدی بارها متحمل شده و با آن خو گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی مسؤولیت‌های متعددی در جمهوری اسلامی داشتند و همواره در حال خدمت به انقلاب بود، عضویت مجلس خبرگان، دو دوره ریاست قوه قضاییه، عضویت در شورای نگهبان، عضو و ریاست شورای عالی حوزه های علمیه کشور، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همه مسؤولیت‌های آیت الله یزدی به خاطر دغدغه‌های عمیق این عالم فقید پیرامون انقلاب اسلامی بود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تربیت طلبه انقلاب را از مهمترین دغدغه‌های آیت الله یزدی برشمرد و اظهار کرد: تحول حوزه علمیه از جمله مسائلی بود که آیت الله یزدی با همه توان دنبال می‌کرد و صیانت از حوزه علمیه و روحانیت یک اصل بود و در این مسیر از خودشان عبور می‌کردند و فداکاری می‌کردند تا به حوزه علمیه، مرجعیت و روحانیت آسیب نرسد.

حجت الاسلام باطنی با اشاره به برگزاری همایش منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اصفهان در سال گذشته، عنوان کرد: جلسه ای در خدمت ایت الله یزدی در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان بودیم، با اینکه برخی تصور می کردند که آیت الله یزدی از این فرصت برای مسائل دیگری استفاده کند اما اهم وقت را در خصوص معیشت طلاب و دغدغه‌مندی خود نسبت به زندگی طلاب و سختی‌های معیشتی آنها معطوف کرد و هم و غم آیت الله یزدی مصروف به تربیت طلبه انقلاب بود.

 

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی بدون تردید در حد مرجعیت بود، تصریح کرد: آیت الله یزدی برای خود هرگز قدمی برنمی‌داشت و ویژگی‌های برجسته‌ای داشت که باید به آنها توجه شود، آیت الله یزدی شجاعت مثال زدنی داشت و در عمل واقعا انقلابی بود و پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده و بر سرآنها با کسی معامله نمی‌کرد، این عالم فقید همواره انسان پرکار و فعالی بود و حتی در ماه‌های اخیر نیز این فعالیت های آیت الله یزدی برقرار بود و حقیقتا یک عالم بی‌ادعا بود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان انضباط کاری و نظم را از ویژگی‌های آیت الله یزدی عنوان کرد و گفت: آیت الله یزدی به زمان و برنامه کاری بسیار مقید بود، آیت الله یزدی همواره یک انسان دغدغه‌مند بود و دردهای حوزه علمیه را با همه وجود درک می‌کرد و به خوبی از مسائل حوزه‌های علمیه آگاه بود.

 

دفاع شجاعانه آیت الله یزدی از انقلاب اسلامی

حجت الاسلام باطنی در ادامه افزود: در یک کلام می‌توان گفت آیت الله یزدی ذوب در ولایت و یک انقلابی به تمام معنا بود و از خودگذشتگی و ایثار و فداکاری داشت و در دفاع عالمانه و شجاعانه و بی پیرایه خود از نظام مقدس اسلامی و انقلاب اسلامی نداشت، از این جهت عرض می‌کنم حوزه علمیه در فقدان و سوگ آیت الله یزدی واقعا عزادار است.

وی با اشاره به زهد و روحیه انقلابی و شجاعت آیت الله یزدی، اظهار کرد: مردمی بودن و دلبستگی به حوزه علمیه و مکتب امام صادق(ع) از ویژگی‌های آیت الله یزدی است که امروز حوزه علمیه این عالم بزرگ را از دست داده است و سال‌های سال حوزه‌های علمیه تلاش کنند تا شاگردانی نظیر این فقیه انقلابی تحویل اسلام و جامعه اسلامی بدهند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات