۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۶۲۱۵۴
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم:

ایران مکانیزم‌های پرقدرتی برای مقابله با زورگویی آمریکا دارد

ایران مکانیزم‌های پرقدرتی برای مقابله با زورگویی آمریکا دارد
جمالی‌نوبندگانی به رسوایی اخیر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ترامپ درباره خروج از برجام غلط بود.

به گزارش سرویس سیاسی رسا، محمدجواد جمالی نوبندگانی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با اشاره به تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران اظهار داشت: دکترین سیاسی و حاکمیتی آمریکا اینگونه است که همه قوانین و مقررات بین‌المللی تا زمانی که به نفعشان باشد قبول دارند و در غیر این صورت روش‌های دیگری را در پیش می‌گیرند و خوی قلدرمآبانه خود را پروتکل‌های بین‌المللی تحمیل می‌کنند.

وی با اشاره به زیرپا گذاشته شدن تعهدات بین‌المللی مانند یونسکو، پیمان پاریس، برجام و تهدید به خروج از دیوان لاهه توسط آمریکا تصریح کرد: پیش‌بینی ترامپ درباره خروج از برجام غلط بود؛ رییس جمهور آمریکا گمان می‌کرد با خروج از برجام سبب شکست نظام می‌شود و فکر نمی‌کرد کارش با برجام به اینجا برسد، اما ریشه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر از آن است که با این امور از پای دربیاید.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم،با اشاره به این که رفتار ایران در برجام افکار عمومی جهان را اقناع کرد افزود: حاکمیت ایران پس از خروج آمریکا از برجام رفتار احساسی نداشت و در زمین آمریکایی‌ها بازی نکرد و این باعث شد اتحادیه اروپا هم که دست در دست آمریکا دارد، نتواند از نظر حقوقی و اقناع بین‌المللی علیه نظام اسلامی رأی بدهد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران مکانیزم‌های پرقدرتی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: توانمندی‌های ایران در حوزه‌های هسته‌ای و تأثیرگذاری منطقه‌ای از دیگر موانع سر راه اروپا برای همراهی با آمریکا بود.

جمالی‌نوبندگانی به رسوایی اخیر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و گفت: آمریکا با آن همه سر و صدا در تحریم تسلیحاتی ایران فقط توانست یک کشور کوچک مانند دومنیکن را با خود همراه کنند./990/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات