۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۶۲۱۵۰
تقدیر آیت الله مقتدایی از عزاداران حسینی؛

رعایت دقیق پروتکل‌ها از شکوه عزاداری نکاست

رعایت دقیق پروتکل‌ها از شکوه عزاداری نکاست
آیت الله مقتدایی برگزاری عزاداری اباعبدالحسین(ع) در امسال را با شکوه تمام دانست و گفت: ملت ما توانستند مراسمات عزاداری با کمال دقت و همراه با رعایت مسائل بهداشتی بسیار خوب برگزار کنند.

آیت الله مرتضی مقتدایی رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تجلیل از بصیرت مثال زدنی ملت در برگزاری با شکوه و عزتمندانه آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان در دهه نخست محرم با رعایت دستورات و پروتکل های بهدشتی گفت: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با شکوه هر ساله برگزار شد و احساس نمی شد که از شکوه عزاداری کاسته شده است. گرچه از تعداد عزاداران به جهت پیشگیری و رعایت مسائل بهداشتی کاسته شده بود اما در نهایت مراسم عزاداری با شور و شوق مناسب برگزار شد.

وی تلاش مردم را در رعایت مسائل بهداشتی قابل تقدیر دانست و افزود: انصافا ملت خوب رعایت کردند و این حرکت مردم قابل تقدیر و تشکر است. در حقیقت ملت ایران از خودشان قابلیت و شعور و تعهد نشان دادند. این ویژگی مخصوص مردم ایران است که متعهد  به اخلاق و دین اسلام هستند.

آیت الله مقتدایی در پاسخ به سوال خبرنگار رسا مبنی بر دوگانگی ستاد مبارزه با کرونا در زمینه سخت گیری به هیات و مراسمات عزاداری و تساهل در برگزاری تور های مسافرتی و  پروتکل های بهداشتی برای اماکن تفریحی گفت: مسؤولان هم نسبت به مراسمات عزاداری و هم مسافرت ها بر رعایت ضوابط تاکید و توصیه کردند اما متاسفانه برخی از مردم در مسافرت های اخیر دستورات بهداشتی را رعایت نکردند و این نگرانی وجود دارد پس از مدتی شاهد اوج گیری دوباره آمار مبتلایان به بیماری کرونا باشیم./1370/ت302/ف

ارسال نظرات