۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۶۱۸۰۰
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

تناقض پروتکل‌های بهداشتی نسبت به امور مذهبی و غیر مذهبی

تناقض پروتکل‌های بهداشتی نسبت به امور مذهبی و غیر مذهبی
حجت الاسلام فقیهی پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را دارای تناقضات فراوان خواند و خواستار پاسخگویی مسؤولان بهداشتی شد.

حجت الاسلام سید محمد علی فقیهی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، از تناقضات پروتکل های بهداشتی نسبت به امور مذهبی و غیر آن انتقاد کرد و گفت: با بررسی پروتکل بهداشتی برای مراسمات محرم مقرراتی را مشاهده می کنیم که نسبت به سایر امور و اماکن نیست.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان خطاب به ستاد کرونا اظهار کرد: مقام معظم رهبری تصمیم گیری مسؤولان بهداشتی نسبت به امور مذهبی را مشروط کردند به نظر کسانی که ضرورت این امور را درک و خود پایبند به مسائل مذهبی هستند. بر این اساس مثلا کسی می تواند برای برپایی یا عدم آن تصمیم گیری کند که خود پایبند به نماز جمعه باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه در ادامه سؤالاتی را نسبت به مفاد پروتکل بهداشتی مراسمات مذهبی ایراد و خواستار پاسخگویی ستاد کرونا شد.

وی به آماده سازی هیات تا پیش از آغاز محرم اشاره کرد و گفت: تا قبل از محرم برپایی مراسمات زیر سقف ممنوع نبود اما تنها دو روز مانده ممنوعیت آن اعلام شد. چرا در حالی که پاساژها و سینماها باز است و این ممنوعیت تنها برای هیات اعلام شده است؟ البته در دهه اول محرم سینما ها بسته شده است!

حجت الاسلام فقیهی برپایی دسته های عزاداری در فضای باز را با رعایت فاصله و مسائل بهداشتی ممکن خواند و افزود: اما متاسفانه برپایی دسته عزاداری ممنوع شده است و ممنوعیت آن در حالی که امکان رعایت فاصله هست، روشن نیست! و یا این که طبل و سنج را ممنوع کرده اند از دیگر ابهامات این تصمیم ستاد کرونا است.

وی با انتقاد به بسته بودن حرم ها شریفه از آغاز شیوع کرونا گفت: آیا تقنین پروتکل های بهداشتی و رعایت مومنین برای حرم ها ممکن نیست که تا کنون این اماکن بازگشایی نشده است؟

استاد درس خارج حوزه علمیه قانون ضدعفونی پس از نماز ظهر عاشورا را دارای بازتاب منفی دانست و بیان کرد: ضدعفونی بسیار خوب است اما چرا تنها پس از نماز ظهر عاشورا؟ چرا این ضدعفونی هر روز پس از رفت و آمد مردم در خیابان ها صورت نمی گیرد و فقط از ابتدا شیوع کرونا تنها یک بار صورت گرفته است؟ آیا ضدعفونی تنها پس از نماز ظهر عاشورا موجب بدآموزی به امر نماز نخواهد شد؟

وی در پایان تناقضات پروتکل های بهداشتی را سبب بدبینی به تصمیمات ستاد کرونا خواند و افزود: اگر چه که مومنین این قوانین را رعایت خواهند کرد اما این سؤالات ممکن است عده ای را حتی به لجبازی و عدم رعایت آن دچار کند!/1370/ت302/ف

ارسال نظرات