۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۶۵۸۳۴۸
تحلیلگر مسائل بین الملل مطرح کرد؛

سند همکاری ۲۵ ساله با چین و ضربه‌های مهلک به اقتصاد آمریکا و اروپا

سند همکاری ۲۵ ساله با چین و ضربه‌های مهلک به اقتصاد آمریکا و اروپا
حجازی با اشاره به ناراحتی غرب زده‌ها از نزدیکی جمهوری اسلامی به شرق، گفت: سند همکاری ۲۵ ساله، ضربه مهلکی را به اقتصاد آمریکا و اروپا وارد می‌کند.
فیصل حجازی، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه مدیران لیبرالی از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون مسند‌هایی داشته و نگاه شان به غرب است، خاطرنشان کرد: مدیران لیبرالی از سیاست جمهوری اسلامی در نزدیکی به شرق ناراحت هستند، این ناراحتی به خاطر دیکته‌های املا شده اربابان غربی است.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه نزدیکی به شرق کمک کننده اقتصاد جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین بسیار ارزشمند است، تلاش بسیاری از غرب زده‌های داخلی برای جلوگیری از اجرای آن بدین خاطر می‌باشد که ضربه مهلکی را به اقتصاد آمریکا و اروپا وارد می‌کند.

حجازی با اشاره به اینکه صادرات ایران به اروپا بیش از ۵۰۰ میلیون دلار نیست، بیان داشت: صادرات ایران به عراق، ۱۴ میلیارد دلار است، صادرات به یک کشور چند میلیونی بیش از ۱۴ میلیارد دلار برای مان منفعت دارد، اما باید پرسید چه اصراری است که برخی‌ها بر برقراری روابط با غرب دارند.

وی با بیان اینکه چین تنها کشور خریدار نفت ایران است، عنوان داشت: چه بسا برای اقتصاد ایران، ۳۰ میلیارد دلار در سال کفایت کند، اما اکنون چین آمادگی دارد که بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند و شاید بتوان گفت بهترین قراردادی که دولت کنونی در عمر هفت ساله خود منعقد کرده باشد، سند همکاری ۲۵ ساله با چین است.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه نباید به جریان سازی به چنین سندی در فضای مجازی توجهی کرد، گفت: فضای مجازی در اختیار غرب و غرب زده‌ها است، باید به چنین سند مهم و سودآوری برای ایران، معترض باشند.

حجازی با اشاره به اینکه کشور‌های حاشیه خلیج فارس با چنین سند‌ها و مصوبه‌هایی به تقویت اقتصادشان پرداختند، تصریح کرد: امارات، همه امکانات را در اختیار سرمایه گذاران قرار داد و سود به دست آورد، نزدیکی و تعامل با شرق سبب اعتراض‌ها شده است حال اگر چنین سندی با غرب بسته شده بود، کسی اعتراض نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی سند همکاری ۲۵ ساله بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: ایران زیر بار فشار‌های رسانه‌ای و تهدید‌های خالی برای ملغی کردن چنین سندی نخواهد رفت.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به تهدید چین از سوی آمریکا گفت: چین به چنین قراردادی بیش از ایران نیازمند است، چه بسا بسیاری از غرب زده‌های چینی با سند ۲۵ ساله که به سود ایران است، مخالفت کنند./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات