۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۵۵۴۷۴
حجت الاسلام احسان ترکاشوند مطرح کرد؛

مسؤولان از سبک مردم‌داری و سازده زیستی امام صادق الگو بگیرند

مسؤولان از سبک مردم‌داری و سازده زیستی امام صادق الگو بگیرند
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام صادق(ع) ساده‌زیست بود و مردمدار گفت: اگر فردی در کشوری که به نام امام صادق(ع) است مسؤولیت قبول کرد باید برمبنای این اصل رفتار کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احسان ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: این امام همام به عنوان رئیس مذهب تشیع دارای ابعاد شخصیت برجسته و بسیار گسترده‌ای است.

وی گفت:  یکی از ویژگی‌های امام صادق(ع) توجه ویژه به مباحث مختلف دینی بود که تربیت 4 هزار شاگرد در حوزه‌های مختلف فقه، طب، شیمی و... گواه این امر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جامعه امروز ما نیازمند فرهنگ فقه این امام همام است تصریح کرد: آنچه که در جامعه امروز جای خالی آن احساس می‌شود تخصص در حوزه‌های مختلف فقه است.

وی با بیان اینکه روحانیون‌، مبلغان دینی و اقشار مختلف ما امروز نیازمند این هستند تا علاوه بر فعالیت در حوزه خود تخصص فقهی داشته باشند تصریح کرد: برای مثال بانوان خانه‌دار ما باید در حد خود به مسائل دینی و فقهی آشنا باشند تا بتوانند آن را به فرزندان و اطرافیان خود انتقال دهند.

ترکاشوند  با بیان اینکه ما باید به عنوان پیرو امام صادق(ع) در ابعاد مختلف ادامه‌دهنده راه ایشان باشیم گفت: مهمترین نیاز امروز جامعه ما توجه به اصول دین و تخصص در این حوزه است.

وی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) رئیس مکتب تشیع بودند، مردمداری و ساده‌زیستی را یکی از ویژگی‌های برجسته ایشان دانست و تأکید کرد: این ویژگی باید امروز بین مسوولان ما دیده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه ملایر اظهار کرد: ممکن است کسی اهل تجمل باشد ولی اگر در کشوری که به نام امام صادق(ع) است مسئولیت قبول کرد باید ساده‌زیست بوده و برمبنای این اصل رفتار و زندگی کند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) این انقلاب را انقلاب کوخ‌نشینان دانسته و رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده‌اند «ما خدمتگزار این مردم هستیم» بنابراین در نظام اسلامی مردم باید احساس کنند مسئولین از خودشان هستند که توجه به این موضوع ادامه راه ائمه اطهار(ع) است.

ترکاشوند با بیان اینکه نسل جوان امروز باید خود را در مسیر امام صادق (ع) حرکت کند تصریح کرد: حضرت صادق(ع) فرمودند «شما کلام و سخنان ما اهل بیت(ع) را برای مردم بیان کنید، اگر مردم کلام ما را ببینند از ما تبعیت می‌کنند».

وی تأکید کرد: ایشان در جای دیگری می‌فرمایند «به شیعیان ما بگویید نماز را سبک نشمارند چون در غیر این صورت شفاعت ما به آنها نمی‌رسد» که این موضوع نیز به معنای اهمیت نماز به عنوان یکی از مهمترین رفتارهای دینی در جامعه اسلامی است.

عضو هیات علمی دانشگاه ملایر با بیان اینکه جامعه و همه ما به عنوان شیعه باید در حوزه نظر و عمل، سیره عملی امام صادق(ع) را در زندگی پیاده کنیم گفت: اگر در مکتب اهل بیت(ع) و قرآن حرکت کنیم بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حل خواهد شد./د102/ف

منبع: فارس
ارسال نظرات