۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۵۲۵۵۲
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

ولایت امام علی مهمترین موعظه قرآن است

ولایت امام علی مهمترین موعظه قرآن است
امام جمعه اهواز با بیان اینکه برخی فضایل مولای متقیان جزء اسرار خفیه است، گفت: ولایت علی (ع) مهمترین موعظه قرآن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، صبح امروز در ویژه برنامه سحرخیزان، با بیان اینکه زبان کوتاه از بیان فضایل امیرمؤمنان است، اظهار داشت: فضایل مولای متقیان در سراسر قرآن کریم است، حسکانی از علمای اهل سنت از ابن عباس نقل می‌کند که در هر آیه‌ای از قرآن که «الذین آمنوا و عملوا الصالحات» است، امیرمؤمنان شریک به ایمان و عمل صالح می‌باشد بلکه در هر کدام شان مخاطب اصلی علی (ع) است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه برخی فضایل مولای متقیان جزء اسرار خفیه است، خاطرنشان کرد: مخالفان آن حضرت به خاطر بغض و کینه و دوستان آن امام همام نیز به خاطر ترس و تقیه، فضایل را بیان نکردند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه کتب فریقین سرشار از فضایل علی (ع) است، عنوان داشت: علامه حلی در کتاب الفین، دوهزار دلیل برای ولایت علی و اهل بیت (ع) ذکر می‌کند که از این تعداد هزار دلیل، آیه قرآنی و هزار دلیل دیگر روایی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه ولایت علی (ع) مهمترین موعظه قرآن است، بیان داشت: منظور از «انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله» بنا به گفته امام باقر (ع)، ولایت مولای متقیان می‌باشد؛ همانطور که آخرین توصیه خداوند به رسولش ابلاغ فرمان الهی درباره ولایت علی (ع) است.

وی با بیان اینکه تنها راه شناخت حضرت علی (ع) سیر از ظاهر به باطن قرآن است، خاطرنشان کرد: برای شناخت جایگاه امام علی (ع) باید به باطن قرآن دست پیدا کرد که در این باره باید طهارت باطنی داشت و یکی از امور کمک کننده به طهارت باطنی، روزه واقعی است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات