۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۵۱۱۳۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

دعا انسان را از دشمن حفظ و سبب افزایش روزی می شود

دعا انسان را از دشمن حفظ و سبب افزایش روزی می شود
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، دعا را سلاح مؤمن دانست و گفت: دعا انسان را از دشمن حفظ و نجات می‌دهد و روزی را افزایش می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، بر ضرورت توجه به دعا و استغفار در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: همان طور که امیرالمؤمنین (ع) فرمودند دعا بلا را از انسان دفع و گناهان را پاک می‌کند.
 
وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی برای دعا و استغفار است، افزود: دعا به عنوان یکی از بهترین عبادت ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دعا کردن به درگاه خداوند متعال به معنای اجابت آن نیست، گفت: در بسیاری از موارد دعا با حاجت همراه است، اما در مواردی ممکن است برآورده شدن حاجت به مصلحت ما نباشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که انسان باید نیازهایش را از پروردگار هستی طلب کند، افزود: امام صادق (ع) فرمود دعا بلا را رفع می‌کند چه بلایی که نازل شده و چه بلایی که نازل نشده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندان، دعا را سلاح مؤمن دانست و ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام از دعا به عنوان سلاحی یاد کردند که انسان را از دشمن حفظ می‌کند و نجات می‌دهد و روزی را افزایش می‌دهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با انتقاد از کسانی که تلاش می‌کنند علم و دین را در تقابل با یکدیگر نشان دهند، گفت: دعا رقیب علم، صنعت و کار نیست بلکه این امور نیز بر اساس مبنای طبیعی زندگی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که دعا تسهیل کننده امور است، خاطرنشان کرد: دعا روح عبادت است و خداوند متعال به دلیل دعا برای انسان ارزش بسیاری قائل است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دعا هم عبادت و هم وسیله تقرب به درگاه خدا است و هم باعث توجه و اعتنای خدا به ما خواهد شد، ادامه داد: دعا باعث برآورده شدن حوائج ما است که متأسفانه کمتر به آن توجه می‌شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات