۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۵۰۷۹۷
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح کرد؛

بازگشت برنامه‌های سختگیرانه اجتماعی درصورت تداوم روند افزایش ابتلا به کرونا

بازگشت برنامه‌های سختگیرانه اجتماعی درصورت تداوم روند افزایش ابتلا به کرونا
احسان پور گفت: احتمال بازگشت برنامه‌های سختگیرانه اجتماعی و تعطیلی مجدد صنوف در صورت تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در رابطه با آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خوزستان عنوان داشت: از دیروز تا امروز «۱۱ اردیبهشت ماه»، ۱۸۶ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان شناسایی شدند که با احتساب موارد ابتلا به دو هزار و ۷۸۴ مورد رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه همه اقشار باید در امر فاصله گذاری اجتماعی شرکت کنند، اظهار داشت: احتمال بازگشت برنامه‌های سختگیرانه اجتماعی و تعطیلی مجدد صنوف در صورت تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا وجود دارد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تقریبا همه مناطق خوزستانی روند افزایشی دارند، تصریح کرد: احتمال بازگشت محدودیت‌های اجتماعی در روز‌های آینده وجود دارد. با توجه به مستندات و شواهد موجود و در صورت تداوم شرایط اجتماعی فعلی که همراه با عدم توجه به هشدار‌های خود مراقبتی است  هفته آینده بسیار سخت و دردناک خواهد بود.

احسان پور با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۷ بیمار کووید ۱۹ در خوزستان جان خود را از دست دادند و آمار فوت شدگان به ۲۱۶ نفر افزایش پیدا کرد، بیان داشت: عدم مراقبت و رعایت اصول بهداشتی توسط خانواده‌ها به مرگ افراد مسن و بیماران قلبی و دیابتی می‌انجامد، این هشدار کاملا جدی است.

وی در رابطه با آمار مبتلایان برحسب شهرستان‌ها گفت: ۸۸ مورد در اهواز، ۲۷ مورد در شوشتر، ۱۹ مورد در دزفول، ده مورد در باوی، ۷ مورد در رامهرمز، ۶ مورد در کارون و مسجدسلیمان، ۵ مورد در شوش، ۴ مورد در حمیدیه، ماهشهر، دشت آزادگان و آبادان، ۳ مورد در هویزه و رامشیر و یک مورد در امیدیه، ایذه و باغملک به آمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته اضافه شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حاضر ۳۰۴ بیمار در مراکز بیمارستانی استان تحت درمان هستند، گفت: خوشبختانه تاکنون دو هزار و ۲۶۴ بیمار پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات