۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۵۰۷۳۱
حجت الاسلام مرادی مطرح کرد؛

مبارزه با مفاسد اقتصادی و رعایت کرامت ارباب رجوع، اولویت دادگستری خوزستان

مبارزه با مفاسد اقتصادی و رعایت کرامت ارباب رجوع، اولویت دادگستری خوزستان
حجت الاسلام مرادی گفت: در راستای تحقق سیاست‌های قوه قضائیه، امسال مبارزه با مفاسد اقتصادی، حفظ و رعایت کرامت ارباب رجوع، اولویت دادگستری استان به شمار می‌آید.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام صادق مرادی، رییس کل دادگستری استان خوزستان در نخستین نشست فصلی معاونین قضایی دادگستری استان، روساء دادگستری‌ها و دادستانی‌های سراسر خوزستان در سال ۹۹ که بصورت ویدیو کنفرانس در سالن ولایت دادگستری استان برگزار شد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و استفاده از ظرفیت این ماه برای خودسازی گفت: در ماه مبارک رمضان برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها شرایط بیشتر فراهم می‌باشد و می‌توان در این ماه از این ظرفیت بصورت مطلوبی برای رفع خصومات و دعاوی استفاده و بهره برد.

رییس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: با توجه به شرایط حساس و پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کووید ۱۹ (کرونا) فرصتی فراهم شده که از ظرفیت‌های فضا‌های مجازی و تکنولوژی‌های نوین در بخشی از رسیدگی‌های قضایی استفاده شود.

این مقام مسؤول مبارزه با مفاسد اقتصادی را از اولویت‌های دادگستری خوزستان در سال ۹۹ برشمرد و گفت: یکی از اولویت‌های محوری و اصلی قوه قضائیه مبارزه با مفاسد اقتصادی است که در این باره رؤسای دادگستری‌ها و دادستانی‌های سراسر استان مبارزه با قاچاق، واردات محصولات آلوده و بی رویه، فساد اداری، رشوه خواری و مفاسد اقتصادی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و بصورت جدی با این اینگونه مفاسد، برخورد سریع و قاطعی داشته باشند.

حجت الاسلام مرادی بر لزوم توجه به حفظ و رعایت کرامت ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: رسیدگی و پیگیری مسائل قضایی همراه با حفظ کرامت اصحاب پرونده‌ها باید مورد رعایت همکاران قضایی و اداری قرار بگیرد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و روحانیون در رفع موانع و حل مشکلات قضایی خاطرنشان کرد: تعامل، همکاری، ارتباط و استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و روحانیون در راستای خدمت رسانی به مردم و ایجاد رضایتمندی عمومی در عین حفظ استقلال دستگاه قضایی برای رفع موانع، در حل مشکلات قضایی و قضاء زدایی می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان خوزستان از رؤسای حوزه‌های قضایی سراسر استان خواست که نظارت مستمر و مؤثر بر نحوه رسیدگی به پرونده‌های مهم و خاص داشته و با مشاهده هرگونه تخلفی در رسیدگی به این پرونده‌ها بلافاصله و با قاطعیت برخورد و گزارش آن را به دادگستری استان ارسال کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه استفاده از مجازات جایگزین حبس در آرا باید مورد توجه قرار بگیرد، بیان داشت: د‌ر برخی موارد می‌توان با استفاد‌ه از مجازات‌های جایگزین و با مد‌یریت خوب و برنامه‌ریزی‌های د‌قیق، تأثیر بسزایی د‌ر عد‌م بازگشت فرد مجرم به سوی جرم ایجاد کرد./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات