۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۴۹۵۶۳
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی:

طلاب به شوق خدمت، به لباس روحانیت درآمده‌اند

طلاب به شوق خدمت، به لباس روحانیت درآمده‌اند
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی گفت: با وجود هجمهه ها علیه روحانیت، طلبه‌ها به شوق خدمت به مکتب و مردم، به لباس روحانیت درآمده‌اند و این شرایط را تحمل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و جمعی از مسئولان این مرکز با حضور در موسسه آل البیت(ع) با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در این دیدار با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) گفت: حضرت می‌فرمایند «من منن الله الیکم حوائج الخلق علیکم؛ از منت‌های خدا بر شما این است که حوائج خلقش را به شما واگذار نماید.»

وی بیان کرد: جایگاه شما در حدی است که خدا بر سر شما منت می‌گذارد؛ این جایگاهی است که می‌توانید برای کمک به دیگران قدمی بردارید و دست کسی را بگیرید.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی گفت: خدا به شما لطف بسیاری کرده است که می‌توانید حوائج طلاب را برطرف کرده و مشکلات آنان را رفع کنید و باید قدر این نعمت را بدانید.

وی با اشاره به سیل کمک‌های مردمی برای حمایت از بیماران و نیازمندان در این ایام تصریح کرد: ایامی که در آن قرار داریم یادآور زمان جنگ است؛ امروز مردم مانند زمان جنگ با عشق و انگیزه به یکدیگر محبت می‌کنند. اینکه با وجود مشکلات موجود، مردم سعی می‌کنند بسته‌های معیشتی تهیه کرده و در میان نیازمندان توزیع کنند بسیار ارزشمند است و امیدواریم بلا دفع و این حس نوع دوستی برای همیشه باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی گفت: امروز بسیاری از مسئولان، پزشکان و کادر درمانی بیشتر از حد خود وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب و روحانیون تصریح کرد: 90 درصد حوزویان با شهریه‌های اندک زندگی خود را می‌گذرانند که با توجه به هزینه‌های زندگی، شرایط سختی دارند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: از طرف دیگر معاندان دائماً در حال تهمت زدن هستند و این‌گونه القا می‌کنند که همه طلاب وضعیت خوبی دارند که شرایط را برای آنها سخت‌تر می‌کند ولی با این همه طلبه‌ها به شوق خدمت به مکتب و مردم، به لباس روحانیت درآمده‌اند و این شرایط را تحمل می‌کنند.

وی بیان کرد: هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید برای کاهش مشکلات مردم تلاش کند شما هم در جایگاهی هستید که می‌توانید دل‌های بسیاری را شاد کنید و این شادی ارزش بسیاری دارد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات