۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۴۷۳۸۴
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

جشن های نیمه شعبان در کاشان، مجازی برگزار می شود

جشن های نیمه شعبان در کاشان، مجازی برگزار می شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از برگزاری جشن‌های مجازی و خانگی نیمه شعبان از سوی هیئات مذهبی در شهرستان کاشان خبر داد.
حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی و نیاز جامعه به توسل به اهل بیت (ع) و تقویت ارتباط با امام عصر، گفت: امسال در نیمه شعبان هیئات مذهبی کاشان با استفاده از ایده‌های نوین، جشن‌های نیمه شعبان را برگزار کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های نیمه شعبان که در روایات به آن تاکید زیادی شده مراسم احیاء شب نیمه شعبان است که به صورت گسترده در فضای مجازی پویش‌هایی با موضوع احیای خانگی شب نیمه شعبان با حضور اعضای خانواده‌های کاشانی از سوی هیئات مذهبی راه اندازی شد.

حجت الاسلام بصیرتی نورافشانی گسترده و بزرگ هیئات مذهبی کاشان را یکی دیگر از برنامه‌های شب نیمه شعبان اعلام کرد و ادامه داد: نورافشانی بزرگ هیئات مذهبی کاشان از ساعت ۹ شب نیمه شعبان آغاز و آسمان کاشان نورافشانی خواهد شد.

وی برنامه هر خانه یک پرچم با همکاری شهرداری و مساجد، پویش‌های جشن خانگی، چراغانی خانگی، پخت کیک خانگی و تزیینات منزل در نیمه شعبان را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده هیئات مذهبی کاشان اعلام کرد و گفت: در هر کدام از این پویش‌ها شهروندان کاشانی می‌توانند عکس‌های خود را ارسال کنند تا از هدایای ارزشمندی هم بهره‌مند شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان همچنین پویش دعای فرج، دعای سلامتی امام زمان، ختم قرآن، جشن‌های خیابانی را از دیگر برنامه‌های شب نیمه شعبان در کاشان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه هر کدام این برنامه‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود، تاکید کرد: تدابیری اتخاذ شده تا گروه‌های سرود در مناطق شهر به صورت سیار سرود‌های نیمه شعبان را برگزار کنند.

حجت الاسلام بصیرتی با بیان اینکه پخش زنده مراسم از فضای مجازی به صورت زنده و گسترده انجام خواهد شد گفت: جشن و برنامه‌های مفصلی در رادیو کاشان و برنامه زنده تلویزیونی از کاشان پخش خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یادآور شد: هیئات مذهبی کاشان هزینه‌های جشن‌های نیمه شعبان را به کمک فقرا، اهداء بسته‌های غذایی و حمایتی از خانواده‌های بی بضاعت اختصاص دادند./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات