۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۳۹۸۹۷
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت بیان تفسیر در مدارس علمیه مازندران

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت بیان تفسیر در مدارس علمیه مازندران
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری کارگاه مهارت بیان تفسیر در ۱۰ مدرسه علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری کارگاه مهارت بیان تفسیر در ده مدرسه علمیه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این کارگاه‌های آموزشی از دهم بهمن آغاز و تا چهاردهم اسفند ماه ادامه خواهد داشت، افزود: طلاب مدارس علمیه با شرکت در این کارگاه‌های آموزشی با مهارت‌های لازم در بیان تفسیر آشنا خواهند شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این کارگاه هشت ساعته در قالب مرحله مقدماتی برگزار خواهد شد، بیان داشت: آشنایی اجمالی با مهارت های بیان تفسیر، ایجاد انگیزه برای مرجعه بیشتر به قرآن و تفسیر و مهجوریت زدایی از قرآن به وسیله بیان تفسیر در منابر و جلسات از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که این طرح به صورت کشوری و از سوی مدیریت قرآن و حدیث و با همکاری ستاد تفسیر قرآن کریم برگزار می شود، گفت: قالب آموزشی دوره هشت ساعته است و پس از پایان دوره و برگزاری آزمون به طلاب شرکت کننده گواهینامه اعطا خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نخستین کارگاه آموزشی مهارت بیان تفسیر دهم بهمن ماه در دو مدرسه علمیه امام صادق (ع) چالوس و شهید بهشتی (ره) نوشهر برگزار شد، بیان داشت: این کارگاه‌ها در دو نوبت صبح و عصر با عناوین شیوه‌های نوین بیان تفسیر و روش‌های دسته بندی آیات و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که دومین مرحله از کارگاه‌های آموزشی مهارت بیان تفسیر یازدهم اسفند ماه در مدرسه علمیه امام صادق (ع) محمود آباد برگزار می‌شود، ادامه داد: این کارگاه آموزشی نیز در دو نوبت صبح و عصر با عنوان‌های شیوه‌های نوین بیان تفسیر و روش‌های دسته بندی آیات و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.
 
وی در ادامه سخنان خود گفت: این کارگاه‌های آموزشی همچنین در روز‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه در مدارس علمیه محمدیه و امام صادق (ع) قائمشهر، امام صادق (ع) نکا، جعفریه رستمکلا و امام حسن عسکری (ع) آمل برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که این کارگاه آموزشی ویژه طلاب سطح دو مدارس علمیه استان است، بیان داشت: این دوره آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری در بازه‌های زمانی اعلام شده برگزار خواهد شد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات