۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۳۸۴۲۲
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

وجه دینی، امتیاز انحصاری انقلاب اسلامی به نسبت سایر انقلاب‌ها است

وجه دینی، امتیاز انحصاری انقلاب اسلامی به نسبت سایر انقلاب‌ها است
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انقلاب اسلامی یک وجه امتیاز انحصاری به نسبت سایر انقلاب‌ها دارد که برخاسته از وجه دینی آن به رهبری یک فقیه اسلام‌شناس تمام‌عیار است.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، به تبیین برکات و خدمات انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران پدیده بی‌بدیل قرن‌های اخیر و منشأ تحولات تاریخ‌ساز اکنون و آینده است که به‌راستی پس از چهل‌ویک سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز انقلاب ادامه دارد و حرکت آن پویا و جلو رونده است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه تحولات روبه‌جلوی انقلاب تابعِ ماهیت انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: تحولات جریان ساز چهل‌ویک سال گذشته انقلاب اسلامی بسی شگفت‌انگیز است و آخرین آن قیامت شهید سلیمانی بود که بهترین و رساترین نشانه زنده بودن و طراوت انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: راز این تحولات را وقتی درمی‌یابیم که ذات پاک انقلاب اسلامی را آن‌گونه که هست بشناسیم؛ زیرا هر تحولی مصداقی از حادثه بزرگ انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: یعنی اگر انقلاب اسلامی ما ذات دیگری داشت تحولات به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد، چنانچه در انقلاب‌های دیگر مانند انقلاب فرانسه و روسیه شاهد بودیم که تبدیل به امپراتوری‌های استعمارگر شدند.

وی افزود: کما این‌که در انقلاب هند تحولاتی رقم خورد که ناشی از ماهیت همان انقلاب و انحصاری آن بود و اینجاست که فهم ماهیت انقلاب اسلامی و ذات آن، ضرورت پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به تمایز انحصاری انقلاب اسلامی به نسبت سایر انقلاب‌ها، اضافه کرد: انقلاب آن است که به تغییر نهادها و ساختارها بینجامد؛ اما انقلاب اسلامی یک وجه امتیاز انحصاری دارد که برخاسته از وجه اسلامی و دینی آن به رهبری یک فقیه عارف و اسلام‌شناس تمام‌عیار است.

وی اظهار کرد: امام خمینی بارها فرمودند که این انقلاب یک تحول بزرگ انسانی را رقم زد، این تحول انسانی را حفظ کنید و امام خامنه‌ای نیز فتح الفتوح امام راحل را همین تحول انسانی می‌دانند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: درواقع این وجه تمایز اصلی انقلاب اسلامی ایران است، امتیازی که مرهون برخاستن این انقلاب از دل دین و رهبری دینی و متصل به ناحیه امامت و ولایت است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات