۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۳۷۵۰۷

همایش بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی در قم برگزار شد

همایش بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی در قم برگزار شد
همایش بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره) ویژه بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط امام در حوزه علمیه نجف همراه با رونمایی از یک جلد کتاب برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط امام خمینی(ره) در حوزه علمیه نجف، امروز در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این همایش شخصیت های برجسته ای حضور داشتند که از این میان می‌ توان به حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، رؤسای پژوهشکده ها، اعضای هیأت علمی، محققان و طلاب و فضلای برجسته حوزه اشاره کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان که به عنوان سخنران ویژه و یکی از شاگردان درس امام خمینی(ره) در این همایش حضور داشت، با تأکید بر این که حکومت اسلامی نباید با منصب امامت اشتباه گرفته شود، گفت: حکومت ولی فقیه عین شأن حاکمیت و ولایت رسول خدا و ائمه است.

همچنین یکی دیگر از شاگردان درس امام خمینی(ره)، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر این که ولایت فقیه امری اجماعی بین همه علمای تاریخ شیعه است، گفت: علما تنها در سعه و ضیق آن اختلاف دارند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که حکومت و حاکمیت ریشه در قلب تاریخ اسلام دارد، گفت: ولایت فقیه در امتداد ولایت رسول خدا و ائمه اطهار(ع) است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی ز برگزاری برگزاری 40 پروژه پژوهشی در ارتباط با فقه سیاسی و ولایت فقیه خبرداد و گفت: در حوزه آموزش نیز آماده انتقال تجارب خود هستیم.

حجت الاسلام سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری نمایشگاهی با محوریت ولایت فقیه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) خبرداد و گفت: 10 نشست علمی نیز در این رابطه در مجامع علمی برگزار می‌ شود.

گفتنی است، آیت الله طباطبایی نژاد در طول چندین سال مباحثی را در ارتباط با حکومت اسلامی و موضوع ولایت فقیه در خطبه های نماز جمعه اصفهان مطرح کرده که دفتر تبلیغات اسلامی با تجمیع این مطالب و تدوین و ویرایش آن اقدام به انتشار کتابی در همین موضوع کرده است که این کتاب در همایش یاد شده رونمایی شد./1330/ج

ارسال نظرات