۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۳۵۱۰۳
در نشست خبری تشریح شد؛

فعالیت های سامانه بچه های مسجد و رویداد ملی فهما

فعالیت های سامانه بچه های مسجد و رویداد ملی فهما
حجت الاسلام روحانی گفت: به زودی منتخب رویداد ملی فهما با توجه به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری کشور معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع رویداد ملی فهما برگزار شد با اشاره به ثبت اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه جامع بچه های مساجد، گفت: پیش از ایجاد سامانه بچه های مسجد روال کار کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت سنتی بود.

وی با بیان اینکه با توجه با اطلاعات ثبت شده در سامانه بچه های مسجد کانون های فرهنگی استان قم در حال حاضر در کشور در رتبه اول قرار دارند، عنوان کرد: براساس شاخص ها و امتیازهای کسب شده توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد یک استان به عنوان پایتخت فرهنگی هنری کشور انتخاب می شود.

حجت الاسلام روحانی عنوان کرد: پیش از ایجاد سامانه بچه های مسجد نیز کانون های فرهنگی هنری استان قم با امضای تفاهم نامه موجب کنار رفتن سلایق می شدند و فعالیت مساجد به صورت دقیق مشخص بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 1371، اظهار داشت: با تصویب اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 1397، شورای سیاست گذاری کانون فرهنگی هنری متشکل از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش پرورش و برخی نهادهای دیگر مانند بسیج، سازمان اوقاف و ... ایجاد شد.

وی ابراز کرد: شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به صورت منظم و هر سه ماه یکبار برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

حجت الاسلام روحانی سامانه بچه های مسجد را یکی از ثمره های شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: با ایجاد روایداد ملی فهما تمام برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت داده شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم سامانه بچه های مسجد را یک سامانه مستند و متقن دانست و افزود: کانون های مساجد می توانند تمام فعالیت هایشان را در این سامانه ثبت کنند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه شبکه های فرهنگی با وجود ارتباطاتی که با یکدیگر دارند، کارآمد و جریان ساز نیستند، اظهار داشت: روایداد ملی فهما می تواند موجب از بین رفتن مشکلات عدیده تشکیلاتی شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ابراز کرد: در سامانه بچه های مسجد، مسؤولان کانون ها می توانند از تجربیات مساجد دیگر استفاده و الگو برداری کند.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد سامانه بچه های مسجد و برگزاری رویداد ملی فهما امید مساجد برای برگزاری فعالیت های بیشتر افزایش یافته است، گفت: از طریق این سامانه بسیاری از برنامه های کانون ها به داخل خانواده راه یافته است.

حجت الاسلام روحانی کانون های فرهنگی هنری مساجد را بازوی فرهنگی مسجد دانست و افزود: با وجود کانون ها فرهنگی هنری مساجد از موازی کاری در مساجد جلوگیری می شود./1350/پ202/ب1

ارسال نظرات