۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۳۴۷۴۰
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حوزه سیاست گذاری از حوزه اجرایی جلوتر است

حوزه سیاست گذاری از حوزه اجرایی جلوتر است
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا با بیان این که حوزه سیاست گذاری پیشگام حوزه اجرایی است، گفت: مشکل امروز ما در حوزه مدیران اجرایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلیمن پارسانیا در نشست علمی بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که صبح امروز در فرهنگستان علوم اسلامی برگزار شد با تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: از فرهنگستان علوم اسلامی قم و مسؤولانی که در زمینه سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تلاش می کنند تشکر می کنم و توقع می رفت این مجموعه در پرداختن به سند پیشگام باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: انجام کاری که در ارزیابی سند صورت گرفته، خودش موضوعیت دارد؛ فرهنگستان در رویکرد حوزه سیاست گذارانه از مجموعه های پیشگام حوزه علمیه قم است و در شورای عالی انقلاب نظرات این مجموعه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: تفسیر سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت نباید فقط در حد سند بماند بلکه این سند نوعی تصمیم سازی است و تصمیم سازی در صورتی مناسب است که در عرصه فعال جامعه به مشارکت گذاشته شود یعنی عملی شود بنابراین کاری که فرهنگستان باید انجام دهد این است که موارد قابل اجرا را بررسی کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با تصریح بر این که عمل کردن به سند و عاملان هستند که به سند روح می دهند، گفت: مشکل امروزی ما در حوزه مدیران است یعنی سند نویسی در سطح نظام، پیشگام تر از عمل کردن به آن است به عبارت دیگر میان حوزه سیاست گذاری با حوزه اجرایی فاصله فراوانی وجود دارد بلکه در حوزه سیاست گذاری نظم بهتری مشاهده می شود اما به حوزه اقدامات که می رسیم مقداری مشکل جدی می شود.

وی افزود: فرهنگستان توانسته است مفاهیم مورد نظر خود از سند را بیان کند گرچه برخی قابل اعمال در جمع نیست اما لوازم آنها گفته شده است و به طور کلی فرهنگستان تلاش خود را کرده است؛ در شورای عالی انقلاب سه سند تدوین شده که امیدواریم آنها نیز ماند سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز به فراخوان گذاشته شوند./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات