۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۳۲۹۷۴
آیت الله سبحانی:

عارف واقعی با تعبد و پرهیز از گناه صفای باطنی پیدا می‌کند

عارف واقعی با تعبد و پرهیز از گناه صفای باطنی پیدا می‌کند
حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که یکی از راه های کشف واقع صفای نفس است، گفت: عارف واقعی با تعبد و پرهیز از گناه صفای باطنی پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره تکاثر گفت: یکی از راه های کشف واقع صفای نفس است.

وی افزود: صفای نفس راه را به انسان نشان می دهد و چیزهایی را برای انسان نمایان می کند که با چشم و گوش قابل مشاهده و شنیدن نیست، ابزار شناخت شامل حواس و عقل می شود اما مرحله کشف نیز دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: نباید مرحله مرحله کشف را به خانقاه و جاهایی که بدعت است ببریم بلکه این صفا و پاکی نفس است که مسیر را به انسان نشان می دهد.

وی ادامه داد: انسان باید رذائل را بشوید و فضائل را در خود تقویت کند تا کم کم در خود حالت وارستگی کشف کند و به مقامات عالی دست پیدا کند، البته اگر انسان حالت کشف پیدا کرد نباید درباره آن با دیگران صحبت کند چرا که در صورت مطرح کردن با دیگران آن حالت را از دست خواهد داد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که عارف واقعی با تعبد و پرهیز از گناه صفای باطنی پیدا می کند و نادیدنی ها را خواهد دید، ابراز داشت: گاهی ممکن است انسان صداهای برزخی را بشنود که تمام این ها بستگی به صفا و پاکی نفس دارد، انسان باید به جای حسد دارای غبطه بوده و خیرخواه مردم باشد و پشت سر دیگران سخن نگوید، همچنین نباید فرصت تعبد در دل شب را از دست بدهد.

محمد قمین
ارسال نظرات