۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۳۱۲۵۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

هیأت‌های اجرایی و نظارت در تأیید صلاحیت‌ها مصالح نظام اسلامی را ببینند

هیأت‌های اجرایی و نظارت در تأیید صلاحیت‌ها مصالح نظام اسلامی را ببینند
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه همدلی و همراهی لازمه پیشبرد امور مربوط به انتخابات است، گفت: هیأت‌های اجرایی و نظارت در تأیید صلاحیت‌ها مصالح نظام اسلامی را ببینند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن شب یلدا خاطرنشان کرد: این شب باید برای مردم با زیبایی همراه باشد و این زیبایی‌ها در زمینه فکری، اخلاقی و اجتماعی خلاصه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در طولانی‌ترین شب سال باید به فکر آیات الهی و قرآن کریم باشیم و این همان زیبایی فکری است، گفت: چقدر زیبا است که در شب اول زمستان، ایمان انسان نسبت به خداوند متعال قوت پیدا کند؛ بکوشیم در شب یلدا به یاد خداوند باشیم و تنها در جهت رضایت او قدم برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، صله رحم و خدمت به مردم را بهترین آداب اخلاقی شب یلدا دانست و اظهار کرد: به یقین پرهیز از تشریفات لازمه برگزاری مراسم‌های شب یلدا است؛ به فکر تهیدستان بودن بهترین سنت شب یلدا است که باید مورد توجه جدی همه افراد قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به نامگذاری روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش آسیب‌های طبیعی در هفته جاری تصریح کرد: به یقین منتظر حادثه بودن و داشتن آمادگی کامل شرط لازم و عقلانی در برابر حوادث است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به بحث انتخابات و اعلام تأیید نظر هیات‌های اجرایی در مورد نامزد‌های مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: هیأت‌های اجرایی و نظارت، در تأیید صلاحیت‌ها مصالح نظام اسلامی را ببینند تا مدیون مردم نشوند.

وی با بیان اینکه هیأت‌های اجرایی و نظارت توپ را در زمین همدیگر نیاندازند و با دقت به رسالت خود عمل کنند، افزود: همدلی و همراهی لازمه پیشبرد امور مربوط به انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه مردم باید خود را برای برگزاری یک انتخابات پرشور آماده کنند، خاطرنشان کرد: همه باید وارد میدان عمل شویم تا انتخاباتی در شأن نظام اسلامی برگزار شود و این از ضرورت‌های امروز کشور است.

امام جمعه شهرکرد خطاب به نامزد‌های انتخابات نیز خاطرنشان کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید ملزم به رعایت قانون باشند؛ به یقین اگر نامزد انتخاباتی امروز نتواند اخلاق اسلامی را رعایت کند، در آینده نیز نمی‌تواند و این یک اصل است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تبلیغات کاندیدای مجلس شورای اسلامی باید خدامحور و اخلاق محور باشد، گفت: مراقب باشیم در جریان برگزاری انتخابات گرفتار بازی‌های سیاسی و جناحی نشویم که این بزرگترین خسران خواهد بود./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات