۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۳۱۱۹۴
در آمل آغاز شد؛

نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه شمال کشور

نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه شمال کشور
نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه شمال کشور در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز به کار نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه شمال کشور که در آمل در حال برگزاری است، گفت: در این دوره از مسابقات بیش از ۱۵۰ طلبه از استان‌های گیلان، گلستان و مازندران با هم رقابت می‌کنند.
 
وی با بیان این که این دوره از مسابقات همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: مازندران دومین سال است که میزبان مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه‌های علمیه شمال کشور است.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که این طلاب به مدت یک روز و در مرحله مقدماتی با هم به رقابت خواهند پرداخت، افزود: این مرحله از مسابقات در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب شرکت کننده در این دوره از مسابقات در بخش شفاهی در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت، خطابه و دعا خوانی با هم به رقابت خواهند پرداخت، گفت: همچنین در بخش کتبی نیز طلاب در رشته‌های معارف حدیث، حفظ جزء سی و سور منتخب، حفظ و معارف موضوعی و همچنین تفسیر رقابت می‌کنند.
 
وی با اشاره به این که این دوره از مسابقات با حضور داوران مجرب و توانمند در این حوزه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طلابی که در مرحله مقدماتی حائز امتیاز لازم شدند به مرحله بعدی راه خواهند یافت.
 
حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری مسابقات قرآنی را فرصت مناسبی در جهت تقویت برنامه‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه دانست و تصریح کرد: این مسابقات بستر‌های لازم را برای استعداد‌های یابی قرآنی در سطح مدارس علمیه فراهم می‌کند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به مباحث قرآنی در سطح مدارس علمیه امری ضروری است، بیان داشت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت و رونق این گونه فعالیت‌ها در حوزه بهره گرفته شود.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در حال حاضر مازندران از نظر فعالیت‌های قرآنی در حوزه از یک جایگاه ویژه‌ای در سطح حوزه‌های علمیه کشور برخوردار است، افزود: بحث تربیت طلاب حافظ کل و جزء قرآن نیز در سطح مدارس علمیه استان با جدیت در حال پیگیری است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات