۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۲۹۶۴۹
معاون فرهنگی دانشگاه لرستان:

۱۶ آذر، مظهر استقلال خواهی و عزت طلبی است

۱۶ آذر، مظهر استقلال خواهی و عزت طلبی است
معاون فرهنگی دانشگاه لرستان ۱۶ آذر را مظهر استقلال خواهی و عزت طلبی خواند و گفت: رفتار دانشجویان باید بر مبنای تعقل و تفکر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل، معاون فرهنگی دانشگاه لرستان، ظهر امروز در دیدار با خبرنگاران به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو، گفت: روز دانشجو مظهر استقلال ‌خواهی و عزت ‌طلبی است.

وی طلب علم و دانش و تلاش در این زمینه را امری ارزشمند و مورد تأکید دین اسلام دانست و افزود: علم و دانش لازمه دست یافتن به نیازهای بشری است و کسب علم و دانش باید در هر مقطعی همواره مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام فلاحی اصل با اشاره به کودتای ننگین ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت وقت، آمدن نیکسون به ایران و تجمع دانشجویان به نشانه اعتراض و شهادت سه نفر از دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشجویان برای حفظ استقلال مملکت خود به شهادت رسیدند.

وی با گرامیداشت 16 آذر و تبریک روز دانشجو اظهار داشت: امروز دانشجویان در عرصه علمی رسالت خطیری بر دوش دارند و با تلاش و کوشش باید بنیه علمی خویش را قوی سازند و بتوانند در کشور و در زمینه های مختلف علمی، اقتصادی و اجتماعی نقش آفرینی کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان اظهار داشت: پرورش دانشجوی انقلابی نیاز جامعه امروز است، با پرورش دانشجویان انقلابی می توان نقشه ها و دسیسه های فرهنگی دشمنان را در نطفه خاموش کرد.

وی با بیان اینکه دانشجو باید مطالبه گر باشد، تصریح کرد: مطالبه گری باید منصفانه و با درک درست از شرایط باشد.

حجت الاسلام فلاحی اصل در پایان تأکید کرد: رفتار دانشجوی انقلابی باید بر مبنای تعقل و اندیشه باشد و درک درستی از شرایط روز جامعه داشته باشد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات