۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۶۲۷۲۸۷
با حضور اقشار مختلف مردم؛

ساختمان حوزه علمیه ولایت شهرکرد افتتاح شد

ساختمان حوزه علمیه ولایت شهرکرد افتتاح شد
مراسم افتتاحیه رسمی و مردمی ساختمان حوزه علمیه ولایت شهرکرد، با حضور نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مراسم افتتاحیه رسمی و مردمی ساختمان حوزه علمیه ولایت شهرکرد، همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و اقشار مختلف مردم، به دست پدر شهید والامقام وحید کاظمی نیا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در آیین افتتاح مردمی این حوزه علمیه گفت: این افتتاحیه‌ها معمولاً با حضور مسؤولان ارشد و بزرگان صورت می‌گیرد، اما من ترجیح دادم افتتاح این حوزه با حضور مردم که بزرگ حوزه‌ها هستند و نقش اساسی و کلیدی در آن‌ها داشته و دارند، باشد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه این حوزه علمیه در جوار مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شکل گرفته است، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۶۰ نفر طلبه در حال تحصیل در این مجموعه دینی هستند که ان شاءالله در آینده نیز بهتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه حوزه باید به مردم وصل باشد، ابراز کرد: حوزه‌های علمیه به هیچ وجه به دولت و دولتی‌ها اتصال نداشته و ندارد و این همان چیزی است که امام خمینی (ره) و رهبری می‌خواهند.

وی کمک‌های مردمی و پرداخت خمس از سوی مردم را بهترین پشتیبان مالی حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: این حوزه خانه امام عصر (عج) است و در جنب مصلا شکل گرفته تا مکمل این مکان معنوی و دینی باشد؛ بکوشیم خروجی آن ان شاءالله انسان‌های والا و بلندمرتبه برای این استان باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، توجه به زیرساخت‌های حوزوی را یکی از مهمترین ضرورت‌های امروز این استان بیان کرد و افزود: به حمدالله استقبال از حوزه‌های علمیه در استان بسیار خوب است که باید زیرساخت‌های آن نیز به بهترین شکل ممکن مهیا شود و در این رابطه همه مسؤولیت داریم.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه ولایت ظرفیت ۲۲۰ طلبه را دارد، گفت: ساختمانی سه طبقه با همه امکانات برای حضور طلاب در این مکان دینی تدارک دیده شده است که می‌طلبد مورد استقبال جوانان قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید رشته‌های عمومی و تخصصی در این حوزه تدریس شود، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که به سمت نیاز‌ها و متناسب با ضرورت‌های روز جامعه طلبه تربیت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه حوزه علمیه ولایت شهرکرد یکی از بهترین حوزه‌های علمیه کشور است، افزود: هدف ما این است که ان شاءالله این حوزه علمیه مکانی برای تربیت علمای بزرگی همچون سید ابوالقاسم دهکردی باشد و این دست یافتنی است.

لازم به ذکر است در حوزه علمیه ولایت شهرکرد سطح دوم دروس حوزوی که شامل پایه‌های هفتم، هشتم و نهم است، تدریس می‌شود./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات