۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۲۵۷۴۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

همایش یاوران وقف در استان اصفهان برگزار می‌شود

همایش یاوران وقف در استان  اصفهان برگزار می‌شود
حجت الاسلام بلک گفت: به منظور گرامیداشت دهه وقف و ترویج این فرهنگ حسنه همایش تخصصی یاوران وقف ۱۲ آبان ماه همزمان با آخرین روز دهه وقف در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمد حسین بلک  اظهار داشت: وقف یک نهاد مردمی بوده که پایه‌گذار آنها مردم هستند و یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه خدمات ارزشمند به هم‌نوعان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان  با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: بر این اساس سازمان اوقاف و امور خیریه زمینه‌های وقفی را که وجود دارد در راستای گام دوم انقلاب به چرخه تولید آورده است.

حجت‌الاسلام بلک عنوان کرد: بزرگ‌ترین، ارزشمندترین و بی‌توقع‌ترین خدمات را سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌دهد اما متاسفانه مردم در خیلی جاها آگاهی لازم را نسبت به خدمات وقف ندارند و دستگاه ما هم نتوانسته آنطور که باید، مردم را نسبت به این ظرفیت آگاه کند.

وی اشتغال و بحث علم و فناوری را از دیگر حوزه های مورد تاکید سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و ادامه داد: گستره فعالیت ما در بقاع متبرکه است که اکثرا در مناطق صعب‌العبور قرار داشته و جمعیت کمی را در اطراف خود دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان  طرح‌ آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی و طرح بصیرت عاشورایی را از مهم‌ترین برنامه‌های مناسبتی عنوان کرد که اداره‌کل اوقاف در ایام مختلف سال در بقاع متبرکه استان اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام بلک ابراز کرد: مدعوین همایش یاوران وقف در اصفهان  اصحاب وقف ،بقاع متبرکه  و ارباب جرائد هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه وقف انجام یافته طبق نیت واقفان بوده و این موضوع به اولویت اساسی سازمان اوقاف و امور خیریه تبدیل شده است.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه عده‌ای اعتماد مردم را نسبت به اوقاف تخریب می‌کنند، گفت: ما تلاش می‌کنیم که به مردم بگوییم پول آنها چگونه هزینه می‌شود و در هر بقعه‌ای ساخت و ساز را آغاز کردیم رغبت مردم به کمک بیشتر شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به برنامه‌های درنظر گرفته شده همزمان با دهه وقف اشاره کرد و یادآور شد: از جمله برنامه‌های شاخصی که در این ایام پیش بینی شده می‌توان به برپایی نمایشگاه دستاوردهای یکساله اوقاف اشاره کرد.

وی در پایان به نقش محوری عالمان دینی در توسعه سنت حسنه وقف اشاره کرد و یادآور شد: با همگانی سازی وقف که به عنوان صدقه جاری محسوب می‌شود، می‌توان بسیاری از مشکلات و کمبودهای جامعه را رفع کرد و در این راستا ضروری است تا وقف‌های انجام یافته به سمت نیازهای به روز جامعه سوق داده شوند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات