۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۲۳۶۰۵
حجت الاسلام خوبانی:

اجتماع اربعین حسینی، مانور قدرت امت اسلامی در مقابل دشمنان است

اجتماع اربعین حسینی، مانور قدرت امت اسلامی در مقابل دشمنان است
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، اجتماع اربعین حسینی را مانور قدرت امت اسلامی در مقابل توطئه های نظام سلطه دانست.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، پیاده روی چند ده میلیونی اربعین حسینی را تیری در قلب دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) دانست و گفت: این حضور میلیونی کاخ‌های زر و زور استکبار و استبداد جهانی را به لرزه در آورده است.
 
وی با بیان این که اربعین حسینی بهترین و قدرتمندترین رسانه برای رساندن پیام اسلام و اهل بیت (ع) به جهانیان است، افزود: یکی از دلایل وحشت دشمنان از گستردگی این اجتماع عظیم، پیامی است که به ملت‌های دنیا مخابره می‌کند.
 
حجت الاسلام خوبانی، اجتماع عظیم اربعین حسینی را زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این اجتماع خودجوش و میلیونی در سال‌های اخیر موجب تقویت وحدت میان مسلمانان شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، پیاده روی اربعین حسینی را جزء پدیده‌های اعجاب انگیز دنیای امروز دانست و افزود: هر ساله همه نگاه‌ها در جهان به این حضور میلیونی و عاشقانه ختم می‌شود.
 
وی با تأکید براین که هیچ چیز نمی‌تواند این حضور میلیونی را توصیف کند، ادامه داد: امروز درک صحیح از نهضت حسینی و عوامل شکل گیری آن موجب ایجاد چنین حماسه عظیمی شده که همه دنیا را مبهوت عظمت خود کرده است.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که درک صحصح از چرایی نهضت و بیداری اسلامی متأثر از گسترش و دریافت پیام عاشورا در بین شیعیان بوده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی شیعیان را از نگاه‌های سطحی نسبت به واقعه عظیم عاشورا رهایی داد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که انقلاب اسلامی و حرکت عظیم اربعین اتحاد ماهوی در ایجاد و هدف دارند، افزود: به همین دلیل این دو پدیده در تعامل با یکدیگر قرار دارند و شکوه هر کدام سبب تقویت اقتدار دیگری است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز اجتماع اربعین حسینی به مانور قدرت و مبارزه با نظام سلطه عنوان کرد و گفت: پیاده روی اربعین حسینی ثابت کرد که امت اسلامی از یک قدرت عظیم جهانی برخوردار هستند که می‌توانند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات