۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۲۱۷۳۸
استاد حوزه علمیه قم:

دولت مهدوی شرک درونی جامعه را اصلاح می کند

دولت مهدوی شرک درونی جامعه را اصلاح می کند
حجت الاسلام ضیایی با اشاره به شرک درونی امت اسلام که ناشی از عدم هدایت و دولت حق است، گفت: دولت مهدوی شرک درونی جامعه را اصلاح می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید بهاءالدین ضیایی استاد حوزه علمیه امروز در مراسم شهادت امام سجاد(ع) که در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) قم برگزار شد، با اشاره به آیه « هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کره المشرکون» اظهار داشت: این آیه سه بار در قران تکرار شده که خداوند مطابق این آیه تأکید می کند این دین باید جهانی شود، از این رو برای همه ادیان رسولانی فرستاد.

حجت الاسلام ضیایی افزود: اما خداوند خاتم الانبیاء را با کامل ترین زبان برای کاملترین دین فرستاد، چراکه می دانیم رسول خدا(ص) و عترت ایشان همه کارها را کامل انجام دادند اما اشکال از چیست که دین جهانی نشده است؟ اگر این دین در محاق است چون امام آن غائب است.

 وی با اشاره به داستانی در ارتباط با توجه به امام زمان(عج) خاطرنشان کرد:  می‌گویند طلابی بودند که در یک روز به شدت برفی شک داشتند که استاد سر درس می آید یا نه،  بالاخره گفتند که اگر سنگ هم ببارد او می آید و اتفاقا رفتند و دیدند استاد آمده؛ سؤال کردند استاد چرا در این کولاک آمدید؟ استاد گفت: گدای سر چهارراه برای این کار روزش را تعطیل نکرده من اگر درس را تعطیل کنم باید در محضر امام زمان(عج) پاسخگو باشم.

وی در ادامه تأکید کرد: از این میلیاردها انسان چرا افراد کمی دین و امام خود را می شناسند؟ چون برای دین کاری نکرده ایم؛ از این رو برای ظهور و غلبه دین فقط باید دو کار انجام دهیم که طبق همین آیه قبل اولین مورد آن هدایت کردن با بهره گیری از دستورات قرآن و اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که اهل بیت(ع) سخنی خلاف قرآن نمی زنند، اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) فرمودند: «هر چه از من شنیدید همان لحظه بگویید یابن رسول الله این کجای قرآن است؟ من نشان می دهم، اصحاب تعجب کردند که آیا چنین چیزی ممکن است؟، حضرت فرمودند مگر در قرآن نخوانده اید که و لا رطب ولا یابس الا فی کتاب مبین».

وی اضافه کرد: دومین کار بعد از هدایت، دین الحق است یعنی محتوای هدایت باید چه شیوه‌ای باشد، کافر  هم برای خودش دین دارد؛ اسلام به ما شیوه زندگی درست را آموزش می دهد؛ خلاصه ما یک سری مطالب داریم و یکسری مناهج، مطالب که قرآن است اما به مناهج و روش کمتر توجه داریم از این رو ما مؤمن داریم اما موحد کم داریم.

حجت الاسلام ضیایی دربخش پایانی سخنان خود ضربات به دین و مسلمانی را ناشی از خودی ها دانست و یادآور شد: ازاول تا آخر هر چه ضربه به اسلام خورده از داخل خود اسلام بوده که از نفاق و شرک ناشی می‌شود و دولت امام زمان(عج) که همه ما باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم همان دولتی است که این شرکت درونی را اصلاح می‌کند./1330/ج

ارسال نظرات