۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۶۱۱۳۱۰
حجت الاسلام ملک محمدی مطرح کرد؛

امام صادق بنیان گذار بزرگ ترین انقلاب فرهنگی و علمی در تاریخ بشریت

امام صادق بنیان گذار بزرگ ترین انقلاب فرهنگی و علمی در تاریخ بشریت
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: امام صادق(ع) بنیان گذار بزرگ ترین انقلاب فرهنگی و علمی در تاریخ بشریت هستند، ایشان احیاگر فرهنگ تشیع بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ملک محمدی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت فرارسیدن شهادت امام صادق(ع) در مسجد غدیر برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) در اوج عظمت و مظلومیت قرار داشتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی نیز در این عصر در اوج عظمت و اقتدار و در نهایت مظلومیت و قدرت قرار دارد.

حجت الاسلام ملک محمدی با بیان اینکه امامت امام صادق(ع) مصادف با اواخر دوران اموی و اوایل حاکمیت عباسی بود، اظهار داشت: بیشتر روایاتی که امروز به دست ما رسیده از امام صادق(ع) نقل شده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام صادق(ع) را می توان در جامعه کبیره شناخت، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ کلام اهل بیت(ع) نور است، 370 هزار روایت از امام صادق(ع) نقل شده است.

وی با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند: کسی که نماز را سبک بشمارد به شفاعت ما نمی رسد، گفت: نماز نور است و انسان هرگز نمی تواند حق نماز را ادا کند.

حجت الاسلام ملک محمدی با اشاره به دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی، اظهار داشت: همه هم و غم دشمنان نابودی اسلام است، تا به امروز تلاش های بسیاری در این زمینه انجام شده تا اسلام و انقلاب ریشه کن شود اما می بینیم که امروز نام روح الله در بسیاری از کشورها می درخشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ملت ایران تنها ملتی است که در دنیا بینی آمریکا را به خاک زده و خواب استکبار را آشفته کرده است؛ اقتدار و قدرت ایران نتیجه حکمت، علم، معنویت و تقوا است.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) بنیان گذار بزرگ ترین انقلاب فرهنگی و علمی در تاریخ بشریت است، گفت: ایشان فرهنگ تشیع را احیا و مدارس نقلی را پایه گذاری کردند؛ پیروان امام صادق(ع) در آباد کردن دنیا و آخرت باید اهل فکر و تلاش باشند.

حجت الاسلام ملک محمدی در پایان خاطرنشان کرد: مسلمانان باید خودشان را به سلاح علم و تکنولوژی مجهز کنند تا در برابر دشمنان قدرتمند باشند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات