۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۰۸۸۲۷
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

برگزاری دوره تابستانی قرآن و حدیث در حوزه علمیه مازندران

برگزاری دوره تابستانی قرآن و حدیث در حوزه علمیه مازندران
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری دوره‌های تابستانی قرآن و حدیث در سطح مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری دوره‌های تابستانی قرآن و حدیث در سطح مدارس علمیه استان خبر داد.
 
وی افزود: دوره‌های تابستانه در رشته‌های زیبا خوانی و حفظ موضوعی، تربیت معلم، حفظ و معارف، تفسیر اجمالی، ترجمه و مفاهیم، مهارت‌های بیان تفسیر، ارتقاء سطح تلاوت و ترتیل و تربیت مروج فرهنگ قرآن کریم برگزار می‌شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بیان این که علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌های قرآنی می‌توانند از یادزدهم تا سیزدهم خرداد ماه در سایت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور ثبت نام کنند، خاطرنشان کرد: این دوره‌های تابستانی فرصت مناسبی برای تقویت برنامه‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه و به ویژه در میان طلاب علاقه‌مند است.
 
حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود تربیت مروج فرهنگ قرآن کریم در میان طلاب را یکی از رشته‌های مهم این دوره تابستانی عنوان کرد و گفت: آشنایی اجمالی با مهارت‌های بیان تفسیر، آشنایی با شیوه‌های نوین فهم قرآن کریم، آشنایی با سبک زندگی قرآنی و سنت‌ها و قالب‌های انتقال مفاهیم قرآنی از جمله محور‌های این رشته است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره تابستانی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری (ره) در سطح مدارس علمیه خبر داد و گفت: این طرح ویژه طلاب سطح یک مدارس علمیه کشور است.
 
وی با بیان این که زمان برگزاری این دوره ۳۱ تیرماه تا ۲۸ مرداد ماه است، افزود: علاقه مندان می‌توانند جهت شرکت در این دوره تا بیستم خرداد ماه فرصت دارند از طریق سامانه پیشخوان حوزه اقدام کنند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، آشنایی با آثار و اندیشه‌های شهید مطهری (ره)، بهره مندی از اساتید مجرب، ارائه گواهی پایان دوره و بهره مندی از آثار شهید مطهری را از جمله مزایای شرکت در این طرح عنوان کرد.
 
حجت الاسلام طبرسی، آشنایی طلاب جوان با آراء و اندیشه‌های اساتید شهید مطهری را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مطالعه عمیق و دقیق آثار و تألیفات شهید مطهری بهترین راه آشنایی با اندیشه‌های ناب دینی این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی است.
 
وی با بیان این که حوزه‌های علمیه باید بیشتر به تبیین اندیشه‌های شخصیت‌های اثرگذار و محوری انقلاب اسلامی بپردازند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین پایگاه تولید علوم دینی نفش بسیار مؤثر و محوری در پرداختن به اندیشه‌های شهید مطهری بر عهده دارند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز طلاب جوان برای موفقیت در مسیری که در آن گام نهاده اند نیازمند الگو هستند، خاطرنشان کرد: شخصیتی همچون استاد شهید مطهری بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه در عرصه‌های علمی، اخلاقی و معرفتی است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات