۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۰۸۷۳۰
قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین مطرح کرد؛

نورانیت قرآن و نجات انسان از هوا‌های نفسانی

نورانیت قرآن و نجات انسان از هوا‌های نفسانی
سودانی با اشاره به نورانیت قرآن کریم، گفت: قرآن آمده تا با نور خود تاریکی‌ها را از جامعه، افکار و دل‌ها بیرون کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین، صبح امروز در ویژه برنامه سحرخیزان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان سرشار از رحمت و مغفرت است، اظهار داشت: مؤمنان در ماه رمضان با تلاوت قرآن، روزه داری و رسیدگی به محرومان انس گرفتند و دل کندن از چنین فیوضاتی بسیار سخت خواهد بود.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان اینکه نور یکی از نام‌های قرآن کریم است، عنوان داشت: قرآن، نور و کتابی روشن است و نور نامیدن شدن آن به این معنا خواهد بود که انسان‌ها را از زشتی ها، ناپاکی ها، پلشتی ها، غفلت‌ها و گناهان دور می‌کند.

سودانی با اشاره به اینکه با فاصله گیری از گناهان درک نورانیت قرآن بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: قرآن آمده تا با نور خود تاریکی‌ها را از جامعه، افکار و دل‌ها بیرون کند و شرک، کفر، انحراف، گمراهی، غفلت ها، هوا‌های نفسانی و جهل را از انسان بزداید.

وی با بیان اینکه نور بودن قرآن بسیار قابل توجه است، گفت: قرآن آمده تا با کنار زدن باطل، حق را نمایان کند، هدف انسان از خلقت و قیامت را یادآوری کند.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان اینکه نورانیت قرآن را دارندگان چشم برزخی متوجه می‌شوند، تصریح کرد: کربلایی کاظم آن پیرمرد بی سواد کسی بود که نورانیت آیه‌های قرآنی را متوجه شد./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات