۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۰۸۶۱۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مسؤولان همچون فرماندهان دفاع مقدس جنگ اقتصادی را فرماندهی کنند

مسؤولان همچون فرماندهان دفاع مقدس جنگ اقتصادی را فرماندهی کنند
استاد حوزه علمیه گفت: برای پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند فرماندهانی هستیم که همانند فرماندهان دوران جنگ تحمیلی اهل ذکر و توکل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: اگر کسی در ذهنش به یاد من نباشد زندگی او را بهم می ریزم؛ چیزی که باعث می شود انسان به یاد خداوند نباشد زندگی است.

وی افزود: همچنین می فرماید: روز قیامت چنین انسانی را کور وارد محشر می کنم؛ نابینایی در قیامت بسیار دشوار خواهد بود به حدی که فرد نابینا با اصابت به در و دیوار عذاب نمی تواند خودش را با صحرای محشر تطبیق دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: انسان زمانی که به یاد خداوند نیست حداقل نباید از یاد حضرت حق اعراض کند؛ سخت ترین درجه اعراض آن است که انسان تحت تاثیر عواملی خداوند را یاد کند اما در آن هنگام از یاد باری تعالی اعراض کند؛ نماز یکی از آن عوامل است که انسان را به یاد خدا می اندازد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: مومنان در مقابل ذکر الهی منفعل هستند؛ ذکر برای آنان منفعت دارد برای همین هرگز از یاد خداوند اعراض نمی کنند؛ زندگی و معیشت سخت نتیجه بی توجهی به ذکر الهی است.

وی اظهار داشت: اگر مدیران و وزرا اهل ذکر الهی باشند کار مملکت راه می‌افتد اما اگر اهل ذکر نباشند مملک را به لجن می کشانند و مردم را بدبخت می کنند ولو ملت صالح باشد در عرصه خانواده نیز این سخن جاری است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس همه جهان با ما جنگ می کردند و از همه کشورها برای رژیم بعثی اسلحه و تجهیزات نظامی می آمد اما با همه این وجود جمهوری اسلامی ایران پیروز شد چون فرمانده های ما در آن زمان اهل مناجات شبانه بودند و به درگاه الهی ضجه می زدند و از خداوند درخواست کمک می کردند چگونه امروز انتظار داریم مسؤولان بدون ذکر در جنگ اقتصادی پیروز شوند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک تر است بنابراین او نباید از یاد خدا اعراض کند و نباید به الهامات غیبی بی توجه باشد؛ برای مثال زمانی که انسان احساس می کند نیاز به زیارت دارد نباید نسبت به این الهام بی توجه باشد، طبق صریح روایات؛ اگر کسی دوست نداشته باشد به حرم امام حسین(ع) بیاید اگر در بهشت قرار گیرد در پایین‌ترین رتبه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: مومن اگر به قلبش چیزی خطور کرد نباید نسبت به آن غفلت کند یکی از آن خطورات زیارت امام حسین(ع) است که اگر به این امر توجه داشته باشد پاسخ آن را به بهترین شکل دریافت خواهد کرد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات