۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۰۴۸۸۷

بررسی تدوین الزامات فنی و اجرایی تشکیل بانک جامع اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای

بررسی تدوین الزامات فنی و اجرایی تشکیل بانک جامع اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای
تدوین الزامات فنی و اجرایی تشکیل بانک جامع اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار با محوریت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، بررسی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، نشست کمیته فنی بانک‌ اطلاعاتی جامع مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار با حضور نمایندگان و کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، دادستانی کل کشور، سازمان زندان‌ها، شورای امنیت کشور و نهاد‌های سه‌گانه امنیتی با موضوع بررسی الزامات فنی و اجرایی تشکیل بانک جامع اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برگزار گردید، معاون پژوهش، نظارت و برنامه ریزی این مرکز با قرائت دستور کار جلسه، به تشریح موارد قابل بحث پرداخت و در ادامه فرآیندهای فنی و امنیت ارتباط میان نهادی مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

شایان ذکر است، نحوه ارتباط، قالب اطلاعات و شیوه‌ نامه تبادل اقلام اطلاعاتی در این جلسه مشخص و مقرر شد، بصورت فرم نهایی جهت بررسی نهایی اعضای کمیته فنی طراحی شده و جهت تصویب نهایی به نظر شورای مرکزی با محوریت مقام عالی ریاست قوه قضائیه برسد.

خاطر نشان می سازد، تاکنون قوه قضائیه و نهادهای امنیتی دارای بانک‌های اطلاعاتی مستقل از یکدیگر بوده‌اند که با تمرکز و تشکیل بانک جامع اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در شبکه ملی عدالت قوه قضائیه، علاوه بر سرعت و سهولت استعلامات، از آسیب‌های مرتبط احتمالی جلوگیری خواهد شد.

محمد قمین
ارسال نظرات