۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۰۴۵۸۵
آیت الله کعبی تأکید کرد؛

ضرورت تهیه مستند و جمع‌آوری خاطرات سیل

ضرورت تهیه مستند و جمع‌آوری خاطرات سیل
آیت الله کعبی تهیه مستند‌ها و تدوین و جمع‌آوری خاطرات سیل همچون دوران دفاع مقدس را خواستار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در نشست با آیت الله اعرافی به تلاش شبانه‌روزی اعضای قرارگاه مردمی امام حسین (ع) برای امدادرسانی به سیل‌زدگان خوزستان اشاره و اظهار داشت: نهاد‌های حوزوی خوزستان در کنار دیگر نهاد‌ها در امر کمک‌رسانی به سیل ورود کردند، اما از نکات قابل توجه آن است که کاروان، کارگزاران و خیرین حج، امکانات وسیع خود را در زمینه سیل ارائه کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ارزیابی سیل افزون بر عمق جامعه، الطاف خفی الهی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: همبستگی ملی، جوشش عاطفه‌ها براساس احساسات و ارزش‌های اسلامی و ملی در سیل اخیر مشاهده شد، اقشار مختلف از سراسر کشور برای خدمت رسانی به سیل زدگان، کمک‌هایی ارسال کردند و طلاب از سراسر کشور به صورت فیزیکی حاضر شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیشنهاد تهیه مستند‌ها و تدوین و جمع‌آوری خاطرات سیل به مثابه دوران دفاع مقدس را خواستار شد و گفت: فاجعه سیل در جغرافیای مناطق عرب نشین که ریشه ولایی دارند، اتفاق افتاد. نام عشایر عرب خوزستان با فتوای مرجعیت عجین شده و با لبیک گویی به آن در برابر استبداد و استعمار ایستادگی کردند.

آیت الله کعبی تعلق به اسلام، اهل بیت (ع) و ایران اسلامی را هویت معاصر عرب‌های ایران دانست و افزود: دشمن در تلاش برای ایجاد گسل میان مردم و انقلاب است، اما اکثر مردم این خطه پای دفاع ایستاده و خواهند ایستاد.

وی با اشاره به بسیج ظرفیت‌های استانی و ملی برای کمک‌رسانی به سیل زدگان، خاطرنشان کرد: چنین کمک‌هایی  درسی است که شهدا به ملت ایران یاد دادند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات