۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۰۴۲۹۹
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت قدرت علمی حوزه برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه

ضرورت تقویت قدرت علمی حوزه برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت توان و قدرت علمی حوزه به منظور پاسخگویی به نیازهای روز جامعه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر، پرورش طلاب نخبه و مهذب را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های امروز حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: اگر خروجی مدارس علمیه ما غیر از این باشد باید به اصلاح نقاط ضعف بپردازیم.
 
وی با بیان این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ تداوم بخش راه و مسیر اهل بیت (ع) بوده اند، افزود: امروز نیز این مراکز مهم دینی در جهت تداوم رسالت انبیاء و اولیای الهی حرکت می‌کنند.
 
حجت الاسلام قائمی با تأکید براین که حوزه‌های علمیه پیوند دهنده مردم با قرآن و اهل بیت (ع) هستند، بیان داشت: در دوران غیبت حضرت ولیعصر (عج) این حوزه‌های علمیه و روحانیت بودند که احکام و مباحث دینی را برای مردم بازگو کرده اند.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه با پرورش عالمان و متخصصان دینی، مسیر رشد و گسترش دین و معنویت را در جامعه اسلامی فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: اگر تلاش حوزه‌های علمیه نبود، امروز دین تنها در مسائل فردی خلاصه می‌شد.
 
استاد حوزه علمیه علمیه مازندران با بیان این که پرورش طلبه به منظور تبلیغ صحیح دین، مهم‌ترین محصول حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: فردی که سال‌ها در حوزه به آموختن علم دین اشتغال دارد در هر سطحی باید همواره به وظیفه طلبگی خود عمل کند که همان تبلیغ دین است.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که ما امروز در عرصه تبلیغ دین نیازمند متخصصان توانمندی هستیم تا بتوانند پیام دین را به جامعه ابلاغ کنند، بیان داشت: یکی از وظایف امروز حوزه‌های علمیه تربیت و پرورش چنین طلاب متخصص است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه باید در برابر سایر مراکز قدرت و توان علمی خود را هر روز تقویت کند، گفت: سرمایه‌های ارزشمندی در حوزه وجود دارد که نیازمند بهره گیری صحیح از این ظرفیت‌ها به منظور افزایش قدرت علمی و همچنین پاسخگویی به نیاز‌های جامعه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، حوزه پاسخگو را یکی دیگر از شاخصه‌های مهم این مراکز مهم دینی در طول تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم علمی که در حوزه وجود دارد می‌تواند قدرت پاسخگویی حوزه را در جامعه امروز افزایش دهد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات