۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۹۹۴۸۸
مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین فامنین:

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی حوزه های علمیه است

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی حوزه های علمیه است
حجت الاسلام عبدی گفت: طلاب باید ابتدا بسیار خوب بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه و سپس در هر محفلی که حاضر بودند آن را تبیین کنند.

حجت الاسلام احمدعلی عبدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، مهم ترین اولویت در بیانیه گام دوم انقلاب را حضور جوانان در عرصه های مختلف عنوان کرد و گفت: متاسفانه میانگین سنی در دولت حاضر بسیار بالا است که با توجه به این بیانیه نیازمند عملکرد جهادی در این زمینه هستیم.

وی افزود: موضوعی که در این بیانیه مقام معظم رهبری به آن بسیار تاکید دارند این است که آینده متعلق به نسل جدید و جوانان است بنابراین باید زمنیه حضور این نسل و استفاده از ظرفیت های آنها در جامعه را فراهم کنیم.

این استاد حوزه ایجاد امید به آینده در جامعه را ضروری دانست و گفت: جوانان باید خودشان را نشان دهند و جامعه را با توانایی هایشان آشنا کنند البته این اتفاق بارها افتاده است و جوانان این مرز و بوم امتحانات گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که مدیران و مسؤولان به جوانان اعتماد نمی کنند اما پس از این بیانیه دیگر وظیفه مدیران است که از جوانان در قسمت های مختلف استفاده کنند.

حجت الاسلام عبدی یادآور شد: در این چهل سال هرجا که به موفقیتی دست یافتیم و شاهد پیشرفتی بودیم جوانان نقش اصلی را ایفا کرده اند اما با این وجود باز هم می بینیم که به جوانان میدان داده نمی شود.

وی در ادامه، برنامه مدرسه علمیه امیرالمومنین فامنین برای تبیین بیانیه گام دوم را تشریح کرد و گفت: از آنجایی که روحانیت در شهر فامنین دارای جایگاه خاصی است بنابراین با استفاده از عزیزان روحانی شروع به برگزاری جلساتی در زمینه در جهت تبیین بیانیه حضرت اقا کرده ایم.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین اظهار داشت: در این راستا در روزهای گذشته چندین جلسه با حضور روحانیان و طلاب مدرسه در حلقات صالحین و تریبون آزاد برقرار شد که بیانیه حضرت آقا در آن مورد بحث قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اگر حوزه در این مباحث ورود نکند پس چه کسی باید این کار را انجام دهد از این رو طلاب باید در گام اول بسیار خوب این بیانیه را مطالعه و سپس در هر محفلی که حاضر بودند آن را بیان کنند.

حجت الاسلام عبدی تصریح کرد: چه بهتر آن که نه تنها در جلسات مختلف که به صورت واحد درسی این بیانیه تاریخی تدریس شود و به صورت دقیق در هر یک از موارد آن وارد شویم./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات