۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۹۹۱۵۴
معاون امور طلاب حوزه علمیه مازندران:

منشور روحانیت سبب نشاط علمی و بالندگی معنوی در حوزه می شود

منشور روحانیت سبب نشاط علمی و بالندگی معنوی در حوزه می شود
حجت الاسلام تقی زاده به منشور روحانیت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: عمل به این پیام تاریخی نشاط علمی و بالندگی معنوی را در حوزه تقویت می کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جواد تقی زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به اهمیت علم آموزی در اسلام بر ضرورت به کار گیری همه توان طلاب برای رسیدن به مدارج علمی بالا در حوزه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که رشد علمی و معنوی در حوزه باید تلاش و ممارست شبانه روزی محقق خواهد شد، افزود: علما و مراجع عظام دینی برای رسیدن به چنین جایگاه سال‌ها مشکلات و سختی‌های بسیاری تحمل کردند.
 
حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که خوشبختانه امروز همه بستر‌ها برای تحصیل طلاب فراهم شده است، خاطرنشان کرد: باید قدر این فرصت‌ها دانست و در جهت استفاده صحیح از امکانات و ظرفیت‌های موجود تلاش کرد.
 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز در هر شهر و دیاری مدارس علوم دینی دایر است و این به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است، بیان داشت: این در حالی است که در گذشته طلاب باید برای شرکت در دروس عالی به قم، مشهد و نجف مهاجرت می‌کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر طلبه نیت خود را برای خدا و اهل بیت (ع) خالص کند و همه دغدغه خود را نیز به آموختن علم دین اختصاص دهد به طور حتم به مدارج علمی و اخلاقی بالا در حوزه دست خواهد یافت، افزود: اما بیهوده گذراندن عمر و پرداختن به مسائل غیر ضرور در دوران طلبگی مانع و سد بزرگی برای رسیدن به موفقیت در حوزه است.
 
حجت الاسلام تقی زاده در ادامه سخنان خود بر ضرورت مطالعه دقیق و عمیق سیره علمی و عملی علما و فق‌های بزرگ دینی به ویژه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از سوی طلاب تأکید کرد و گفت: باید طلاب حوزه مشی و روش این بزرگان را سرلوحه امور خود قرار دهند تا موفق شوند.
 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که لحظه‌ای از عمر این بزرگان در مسیری غیر از تحصیل، تهذیب و تبلیغ دین سپری نشده است، بیان داشت: امروز نیز اگر طلاب به این سه اصل مهم در حوزه پایبند باشند به طور حتم مسیر رشد و تعالی را با سرعت طی خواهند کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به منشور روحانیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و با تأکید بر مطالعه دقیق آن از سوی طلاب افزود: این پیام مهم و تاریخی مسیر رشد و بالندگی حوزه و روحانیت را کاملاً مشخص کرده است که می‌توان با عمل به آن نشاط علمی و بالندگی معنوی را در حوزه تقویت کرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات