۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۹۶۶۷۹
صفارهرندی:

مشکلات کنونی کشور نتیجه بی‌تدبیری مسؤولان است

مشکلات کنونی کشور نتیجه بی‌تدبیری مسؤولان است
صفارهرندی صف‌های طولانی گوشت‌ را مایه شرم آوری و نتیجه بی‌تدبیری برخی مسؤولان غربگرا دانست و چله دوم انقلاب را دوران فتوحات بزرگ‌تر بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: در ایامی که متبرک است به یاد و نام حضرت زهرا(س) و مقارن شدن با چهلمین فجر انقلاب اسلامی بیانگر آن است که خداوند از یک‌سو چله انقلاب اسلامی را بانام حضرت زهرا(س) به اتمام رساند و از سوی دیگر چله بزرگ‌تری را برای آن باز کرد.

وی با استناد به کلام حضرت زهرا(س) که فرمودند: خداوند اطاعت از ما اهل‌بیت(ع) را وسیله‌ای برای سامان بخشی و نظام دادن به ملت قرارداد، افزود: هیچ دردسری بالاتر از پریشانی و پراکندگی ملت و یک امتی نیست، تفرقه بزرگ‌ترین آسیب و مشکلی است که می‌تواند به یک جامعه وارد شود؛ امروز مهم‌ترین دلیل تفرق حاکم در منطقه، فقدان مساله امامت در جوامع اسلامی و رمز انسجام ملی در کشور ایران وجود جانشین امامت یعنی ولایت‌فقیه است.

صفارهرندی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سبب ایجاد حکومتی در طراز دین شد، بیان داشت: مردم ایران چهل سال پیش خواستند حکومت خداوند را تجربه کنند ازاین‌رو از حکومت غیر الهی بیزاری جستند و با انقلاب اسلامی نظام الهی را تشکیل دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به جشن ننگین هنر شیراز در دوران طاغوت، عنوان کرد: در این جشن فاجعه‌هایی اتفاق افتاد که حتی روزنامه‌های قلم به مزد آن رژیم صدایشان درآمد که این چه فاجعه‌ای بود که در انظار عمومی جهان و درملأعام اتفاق افتاد در حالی که طاغوت همان همسر فاسد شاه این نمایش مستهجن را اوج فرهنگ و هنر قلمداد کرد؛ بنابراین اگر انقلاب رخ نمی‌داد معلوم نبود امروز ایران در چه شرایطی از فساد قرار داشت.

وی درباره وضعیت اقتصادی دوران طاغوت، گفت: وضعیت اقتصادی کشور در سال 1355 به گفته مجیدی رییس سازمان برنامه بودجه وقت بسیار افتضاح بود و باوجوداینکه او این شرایط بحرانی را به اطلاع شاه ‌رساند اما می‌بینیم ایران در همان سال از پول نفت به برخی کشورها مانند فرانسه وام های سنگین داد؛ بنابراین اگر انقلاب محقق نمی‌شد معلوم نبود وضعیت اقتصادی کشور به کجا ختم می‌شد.

صفارهرندی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور اگر ایران را با کشورهای منطقه و جهان مقایسه کنیم به خودخواهیم بالید، امروز کشور ایران در برخی آمارهای جهانی رتبه بیست جهانی را دارد و از نظر سرعت رشد و پیشرفت انسانی و علمی ایران رتبه نخست را در دنیا دارد و با توجه به آمارها و اعتراف صاحب نظران خارجی می‌گویند با سرعتی که ایران پیشرفت می‌کند بعید نیست در 5 سال آینده ایران جزء پنج کشور اول جهان به لحاظ علمی باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت بابیان اینکه علم نانو آینده بشریت را متحول کرده است، گفت: این دانش زمانی که به فناوری و اختراع تبدیل شود آینده بسیار درخشانی را برای کشور رقم خواهد زد، ایران امروز در بیوتکنولوژی رتبه دهم جهانی و رتبه اول منطقه‌ای را دارد.

وی با اشاره به میزان و مقدار نفوذ ایران در منطقه و جهان، عنوان کرد: امروز کشوری که به‌اندازه ایران در منطقه و جهان نفوذ داشته باشد و تعدادی از کشورها به او اعلام وفاداری کنند وجود ندارد. همه ترس آمریکا از جمهوری اسلامی مربوط به نفوذ ایران در منطقه می‌شود.

صفارهرندی ادامه داد: سید حسن نصرالله روز گذشته در معرفی انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشت او شاگرد دیروز امام و استاد امروز انصار الله یمن شده است؛ این نفوذ انقلاب اسلامی است که امروز بیشترین مبلغان و مروجان انقلاب خارج از کشور و غیر ایرانی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه ایران ازنظر اقتصادی رتبه 18 جهان را دارد، بیان داشت: این صف‌های طولانی گوشت‌مایه شرم آوری و نتیجه بی‌تدبیری برخی مسؤولان است که بدون اینکه برای مردم کاری انجام دهند تنها امیدشان به خارج از کشور دوخته شده است. همین امروز شرکت‌های دانش‌بنیان اعتراف می‌کنند چیزی نیست که اگر دولت از ما بخواهد مانتوانیم آن را تولید کنیم این جلوه انقلاب است بنابراین می‌طلبد کار به جوانانی که با همه وجود به انقلاب ایمان دارند بسپاریم چراکه چله دوم انقلاب چله فتوحات بزرگ‌تر خواهد بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات