۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۹۶۱۱۲
مسؤول مرکز نخبگان حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

عدم موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ایجاد نظام بانکداری بدون ربا

عدم موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ایجاد نظام بانکداری بدون ربا
مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: در ایجاد نظام بانکداری بدون ربا و مسائل اقتصادی موفق نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی اکبر نوایی، مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند اظهار داشت: زنان در جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی نقش و جایگاه بی بدیلی داشتند و همواره نقش آفرین بودند.

وی گفت: زنان به عنوان پیشتازان حرکت اسلامی شناخته می‌شوند و آن‌ها می‌توانند در امربه معروف و نهی از منکر فعالیت داشته باشند.

مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان افزود: ایران اسلامی همواره تحت سلطه و استعمار قرار گرفته و از تمام حوادث، جنایت‌ها و توطئه‌ها سربلند بیرون آمده و پیروز شده است.

حجت الاسلام نوایی با بیان اینکه تشیع و روحانیت سبب تقویت جریان انقلاب شده است، تصریح کرد: مشروعیت و کارآمدی نظام یکی از مسائل مهم در زمینه انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با هدف سقوط رژیم 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی و تشکیل نظام اسلامی، دفع استعمار بیگانه و ایجاد عدالت شکل گرفته است.

مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: هر چند با نظام انقلابی و اسلامی به معنای واقعی فاصله داریم اما انقلاب اسلامی در تحقق بسیاری از ارزش‌‌ها و کوتاه کردن دست ایادی استکبار جهانی و افتخارآفرینی جوانان و پیشرفت‌های علمی موفق بوده است.

حجت الاسلام نوایی اظهار کرد: امروز در دهه پنجم انقلاب قرار داریم که این دهه نسبت‌های به دهه‌های دیگر از حساسیت بیشتری برخوردار است و افق‌های پیش رو برای حوزه‌های علمیه باید ترسیم شود.

وی با بیان اینکه در ایجاد نظام بانکداری بدون ربا و مسائل اقتصادی موفق نبوده‌ایم، افزود: راه اندازی رصدخانه اجتماعی، تربیت فرزندان عالم و تبیین شاخصه‌های انقلابی برای نسل جوان از نیازهای ضروری امروز حوزه علمیه است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات