۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۵۹۶۱۱۱
سهیل اسعد:

برخی طلاب وارد مشاغلی شده اند که سنخیتی با رسالت شان ندارد

برخی طلاب وارد مشاغلی شده اند که سنخیتی با رسالت شان ندارد
دانش آموخته المصطفی با تأکید بر این که نباید آمار و ارقام یک مرکز علمی موجب فراموش کردن رسالت ها بشود، گفت: المصطفی نیازمند ارتقای جدی در کیفیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین فارغ التحصیلی دانش آموختگان مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) جامعه المصطفی العالمیه روز دوشنبه در سالن قدس این مجتمع برگزار شد.

دکتر سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی و دانش آموخته دکتر فلسفه و عرفان اسلامی از دانشگاه جامع المصطفی(ص) به نمایندگی از طلاب این مجتمع در این همایش با بیان این که خیلی از طلاب به دنبال دروس اخلاق می‌ روند، گفت: امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی(ره) و آیت الله بهجت(ره) همگی مشارطه، محاسبه و مراقبه را مورد تأکید قرار دادند.

وی با بیان این که این امور اخلاقی در زندگی درسی و علمی هم می تواند نمود پیدا کند، افزود: حتی در علم مدیریت نیز برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی به عنوان قواعد اخلاقی مورد تأکید قرار گرفته است.

دانش آموخته جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: در المصطفی چیزهایی که از طلاب و مخاطبان آن شنیده ایم این است که در باب ارزیابی گاهی اوقات غفلت هایی دارد و نتیجه ارزیابی مصرف کنندگان علوم جامعه المصطفی این بود که در المصطفی به کمیت بیشتر اهمیت داده می‌ شود تا کیفیت.

وی با اشاره به این که گزارش های واصله در المصطفی بیشتر از اعداد و ارقام است، گفت: البته نیازهای بشریت و خلأ های فرهنگ و تبلیغ در جهان و درخواست های مسلمانان جهان زیاد است از این رو مسؤولان این مرکز مجبورند از کمیت طلاب استفاده کنند ولی با این حال نباید کیفیت فراموش شود.

سهیل اسعد خاطرنشان کرد: الان بعد از چهل سال گذشت از پیروزی انقلاب اسلامی ارزیابی جدی تری از المصطفی داشته باشیم که آیا آن مشارطه و مراقبه و محاسبه رعایت شده است یا خیر؟ و آیا توانسته ایم به نتایج و اهداف برسیم و خروجی جدی داشته باشیم یا خیر؟

وی با اشاره به وضعیت معیشتی نامطلوب طلاب تأکید کرد: امروز طلبه های زیادی وارد مشاغلی شده اند که سنخیتی با رسالت شان ندارد؛ در حالی که مصیبت هایی که امروز در جهان اسلام وجود دارد بسیار زیاد است و این طلاب باید در این امور به کار گرفته شوند نه مشاغلی که ارتباطی با صنف آنها ندارد.

این مبلغ آرژانتینی در ادامه خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌ دهیم در کنار تعلیم و تربیت، روی کیفیت به صورت تخصصی کار کنیم و طلاب را با توجه به استعدادهایی که داریم تفکیک کنیم و آموزش های خاصی به هر یک ارائه بدهیم تا در آینده هم زکزاکی ها و سید حسن نصرالله های زیادی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به نظر می‌ رسد ارزیابی چیزی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد و در ادامه به کیفیت بیشتر از کمیت عنایت داشته باشیم تا به نتایج مطلوب برسیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات