۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۹۶۰۹۲
ابدالی پور خبر داد؛

برگزاری مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان در لرستان

برگزاری مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان در لرستان
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان با حضور رده های سنی ۷ تا و ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد ابدالی پور، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان به همت ستاد عالی کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات قرآنی در استان برگزار می شود.

وی افزود: شهرستانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان ویژه گروه سنی ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد 23 تا 26 بهمن ماه جاری در شهرستان های استان برگزار می شود.

ابدالی پور بیان کرد: شرکت کنندگان خواهر و برادر در رده سنی بالای ۱۶ سال در دو رشته حفظ کل و قرائت تحقیق و شرکت کنندگان در رده سنی زیر ۱۶ سال برادران در رشته های قرائت تقلیدی، ‌اذان،‌ حفظ جزء ۳۰، ترتیل،‌ صحیح خوانی نماز و نقاشی آیات شرکت می کنند.

وی در ادامه یادآور شد: از ابتدای فراخوان جشنواره قرآنی مدهامتان تا مهلت تعیین شده بیش از 950 نفر واجد شرایط ثبت نام کرده اند.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان بیان داشت: خواهران در رده سنی زیر ۱۶ سال در رشته های حفظ جزء ۳۰، ترتیل،‌ صحیح خوانی نماز و نقاشی آیات با هم رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه برگزدیگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه می یابند، خاطرنشان کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات از 30 دی ماه تا 15 اسفند سال جاری اعلام شده است.

ابدالی پور بیان کرد: برگزیدگان مرحله استانی برای شرکت در مرحله کشوری که به میزبانی خراسان رضوی برگزار خواهد شد، معرفی می شوند.

وی کشف استعدادهای قرآنی، نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب حضور، شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌ های قرآنی را از اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان عنوان کرد.

گفتنی است، مرحله شهرستانی و استانی مسابقات قرآنی مدهامتان به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، دارالقرآن بسیج استان و اتحادیه موسسه های قرآنی استان برگزار می شود./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات